۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۰۳۳۴
با حضور دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران مازندران؛

اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
مازندران - اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد، ویژه دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان مازندران در چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب، تولیت و رییس هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در مراسم اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد، ویژه دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اهمیت دوری از کارهای بدون اخلاص، گفت: اساس آموزه های حوزوی بر کارهای فرهنگی و ارزشی است و امروز عدم باور بر کارهای مخلصانه، این مشکلات را به وجود می آورد.

وی، عفاف و حجاب را بنیان همه خوبی ها عنوان و بیان کرد: ایراد ما این است که قرارگاه عفاف و حجاب کشور در وزارت کشور به عنوان یک نهاد غیر فرهنگی مستقر است، در صورتی که این مسأله فرهنگی و دینی بوده و تبیین آن نیازمند تخصص است.

حجت الاسلام آل حبیب با اشاره به اینکه حیات انسانی با دین به دست می آید، تصریح کرد: اگر دین ناب نباشد، بردگی، غفلت و ذلت پدید می آید.

زهرا منصوری راد، مدیر کانون ره پویان کوثر چالوس نیز در این مراسم گفت: این دوره پنج روزه، از سوی حوزه علمیه خواهران و کانون ره پویان کوثر چالوس با سرفصل های تخصصی خانواده، فرزند پروری، حل مسأله، افزایش مهارت و اختلالات بالینی از سوی اساتید مختلف مازندران و قم برگزار شد.

منصوری راد با بیان اینکه در اختتامیه این دوره 32 مربی توانمند که سطوح مقدماتی را با موفقیت سپری کرده بودند حضور پیدا کردند، گفت: در این دوره مطالب تخصصی و معرفی منابع ارزنده جهت مطالعه از سوی اساتید مجرب ارائه شد.

مدیر کانون ره پویان کوثر چالوس با اشاره به اینکه هدف نهایی این دوره، تربیت کنش گران اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد است، تصریح کرد: این دانش آموختگان با سپری کردن این دوره به عنوان متخصصین حوزه اعتیاد جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و دانش افزایی عمومی در جوامع هدف فعالیت خواهند کرد.

علی قاسمی فرماندار چالوس نیز در این مراسم با اشاره به حوادث اخیر و تأکید بر بهره گیری اصولی و اساسی از مردم در ابعاد مختلف امنیت، اجتماع و اقتصاد بیان کرد: با تدابیر پیشگیرانه اجازه ورود اغتشاشگران به چالوس را ندادیم.

وی با بیان اینکه مردمی سازی امنیت در این شهرستان دلیل موفقیت ما در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در هر زمینه و موضوعی اگر بتوانیم مردمی سازی را نهادینه کرده و اجرایی کنیم موفق خواهیم بود.

فرماندار چالوس، پیشگیری از اعتیاد را مستلزم استفاده از نیروهای مردمی عنوان کرد و ادامه داد: نقش سمن ها(سازمان های مردم نهاد) در کاهش آسیب ها و ابتلای افراد به اعتیاد بسیار مهم و توان، همت و احساس مسئولیت این نهاد ها، عامل موفقیت آن ها است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات