۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۷۵۳

همایش «طلیعه حضور» در مدرسه علمیه صدیقه طاهره نوشهر برگزار می شود

همایش «طلیعه حضور» در مدرسه علمیه صدیقه طاهره نوشهر برگزار می شود
مازندران - معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران از برگزاری همایش طلیعه حضور در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر خبر داد.
خانم مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش طلیعه حضور در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر خبر داد.
 
وی افزود: این همایش هر ساله به منظور ایجاد و تقویت انگیزه در طلاب جدید الورود، تبیین اهداف و وظایف و رسالت بانوان طلبه، آشنایی با انتظارات جامعه از آنها و آشنایی با فعالیت های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.
 
رستمی خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت مدرسه ای و منطقه ای برای دو مقطع سطح دو و سیکل، با حضور مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، طلاب جدیدالورود و مدیر و معاونان مدارس علمیه استان از نهم مهر آغاز و تا 22 مهر ادامه خواهد داشت.
 
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، ارائه مباحث مربوط به آشنایی با هویت طلبگی، بیان نحوه کسب مهارت فرهنگی، تربیتی و ثبت فعالیت ها در گروه های مباحثه، برگزاری جلسات تربیتی و اخلاقی پیرامون مباحث خانوادگی و بیان چگونگی تعامل با اعضای خانواده به عنوان یک فرد حوزوی را بخشی مهم تریین موضوعات قابل طرح در این همایش عنوان کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود بیان رسالت و وظایف طلبگی با توجه به زی طلبگی، برگزاری جلسات بصیریتی و سیاسی و پرسش و پاسخ با محوریت جهاد تبیین و حجاب و عفاف، اجرای مسابقات، جلسات جمعی دعا، نماز جماعت، آموزش حرکات ورزشی مناسب و بیان نقش آنها در سلامتی اعضای بدن فرد از سوی مربی ورزش و کارگاه مهارت افزایی مدیریت زمان را از جمله دیگر موضوعات و سرفصل های اجرایی در این همایش برشمرد.
 
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: دیدار با علما و بزرگان دینی مناطق، حضور در امامزادگان و اجرای برخی از برنامه های همایش در این اماکن مقدس، کوهپیمایی طلاب، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری محافل قرآنی و شهدایی، تریبون آزاد نیز از جمله برنامه های جانبی این همایش است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات