۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۲۰۷۹۶
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

شکست فتنه گران با عدم همراهی مردم

شکست فتنه گران با عدم همراهی مردم
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تعداد اندکی با به آتش کشاندن اماکن عمومی و سوءقصد و خشونت به میدان آمدند اما مردم با آنها همراهی نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، از آمل با عنوان شهرستانی مهم و عالم‌خیز با سابقه‌ای بسیار درخشان یاد کرد و افزود: در حال حاضر نه از حوزویان انتظار اشتباه داریم و نه از منبری‌ها، همه باید در کنار فعالیت‌های حوزوی فعالیت‌های تبلیغی شهرستانی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به تفاوت امام حسن عسکری(ع) با امامان دیگر، گفت: این امام وظیفه حفظ موعود امامان را برعهده داشتند، اما ائمه دیگر وظیفه حفظ وعده خدا را، وعده آمدن منجی و مصلح کل، وعده ای است که در کتب آسمانی به‌وسیله انبیا و ائمه اطهار(ع) به همه امت‌ها داده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حفظ این وعده، اضافه کرد: نباید روزنه امیدی که مردم در رنج‌های زندگی و کشاکش ظلم ظالمان دارند بسته باشد، بلکه باید امیدوار باشند؛ این امید نباید از بین برود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که امام عسکری(ع) باید مهدی(عج) را از تجاوز و سوءقصد ظالمان حفظ می‌کردند، گفت: دشمنان می‌دانستند که این حضرت از دامن این پدر بر خواهد آمد و همه بر آن بودند که از زمان پس از تولد ایشان او را از بین ببرند.

وی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) هم باید به مردم می‌فهماندند که حضرت مهدی (عج) متولد شد و هم باید او را از شر اشرار و دشمنان حفظ می‌کردند که کار سختی بود، افزود: بر این اساس امام حسن عسکری(ع) مهدی(عج) را به یاران خاص خود نشان می داد اما از نگاه عوام پنهان نگه می‌داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به ماجرای وعده نجات بنی اسرائیل درباره حضرت موسی (ع)، گفت: همه می‌دانستند که حضرت موسی(ع) ظهور خواهد کرد، پس از تولد ایشان حفظ این فرزند از سوی آسیه مادر و خواهر ایشان انجام شد و از طرفی وعده آمدنش نیز داده شده بود.

وی با بیان این که ظهور پیامبر بزرگ اسلام(ص) نیز از قبل داده شده بود اما حفظ آن به عهده عبدالمطلب و ابوطالب بود؛ اینها به حفظ موعود و حفظ وعده پرداختند، تصریح کرد: در اشعار قصیده تائیه درباره امام زمان (عج) آمده که عروج ایشان حتماً اتفاق خواهد افتاد، ایشان امام دوازدهم است.

امام جمعه ساری اضافه کرد: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن یک روز را آنقدر طولانی می کند تا ظهور رقم خورده و دنیا پر از عدل و داد شود، اما زمان آن از اسرار است همچون زمان روز قیامت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امروز همه ما باید هم حافظ وعده خدا درباره امام زمان(ع) و هم حافظ موعود باشیم، نگذاریم که روح امید و انتظار فرج در میان مردم ضعیف باشد، ادامه داد: وعده خدا را باید تقویت کرده و تازه نگه داریم، البته حافظ اصلی امام زمان (عج) خداست.

وی همچنین با بیان این که امام راحل از شهر هزارسنگر آمل با عنوان شهری انقلابی یاد کردند و به طور قطع از این شهر شادی به امام زمان(عج) می رسد، به‌خصوص در این روزها که مردم ولایی استان با اغتشاش‌گران همراهی نمی‌کنند، گفت: تعداد اندکی با به آتش کشاندن اماکن عمومی و سوءقصد و خشونت به میدان آمدند اما مردم با آنها همراهی نکردند در کنار آن نیروهای مسلح ما که مظلوم اما مقتدر هستند موفق بوده و بدنه مردم با اغتشاشگران همراهی نکردند تا جایی که سران فتنه اعلام شکست کردند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام زمان(عج) نامه اعمال این مردم را می‌بیند پس این مردم حافظ موعود هستند، افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نقش پدری و سعه صدر خودشان را به اثبات رساندند، به یک عده بدون هیچ علم و دلیلی روی آتش بنزین ریختند فرمودند اینکه یک عده اشتباه کردند نباید بدنه سالم کل مجموعه همچون هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و دانش آموزان را زیر سوال ببریم، البته به طور قطع عوامل اغتشاش باید مجازات شده و خسارات وارده را جبران کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات