۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۲۰۸۹۱
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت اخلاق در فعالیت مدیران مدارس علمیه

اهمیت اخلاق در فعالیت مدیران مدارس علمیه
اصفهان ـ حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه علمیه گفت: سهم اخلاق مداری و اخلاق منشی در حوزه علمیه بسیار موثر و کار ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در دوره مفتاح 1 که با حضور مدیران جدید مدارس علمیه خواهران استان اصفهان برگزار گردید، با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه علمیه گفت: سهم اخلاق مداری و اخلاق منشی در حوزه علمیه بسیار موثر و کار ساز است.

وی در ادامه افزود: مدیری که درب اتاقش به روی همه طلبه ها باز است، مشکل طلبه را درک می کند، دست او را می گیرد و همدلی می کند، مدیری که قبل از اینکه ضابطه حاکم باشد خدا بر دل او حاکم است مدیر تراز حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مدیر حوزه علمیه ضمن تسلط به ضوابط آموزشی فرهنگی و پژوهشی، باید مزین به اخلاق دینی باشد، کسی که با ایمان به خدا، عمل صالح انجام می دهد خدا او را محبوب دل مردم قرار می دهد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه اظهار کرد: زبان یاد دادن را یاد بگیریم اول خودمان عمل کنیم سپس دیگران را توصیه به کار خیر کنیم، مدیران مسؤولیتی را به عهده گرفته اند که همان مسؤولیت انبیا و اولیای الهی است. مدیر حوزه علمیه باید ساده زیستی را با رفتار به طلبه آموزش بدهد.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسؤولان حوزه علمیه باید اهل خیر باشند، تصریح کرد: قانون مداری بسیار خوب است ولی برخی مواقع باید انعطاف داشت، هیچ کاری خیری بهتر از طلبه پروری نیست که با طلبه پروری شخصیت طلبه ایجاد می شود و اول در خانواده خود موثر است و سپس برای کار فرهنگی در جامعه موثر خواهد بود. ما به برکت قرآن و اهل بیت(ع) دستمان برای کارهای فرهنگی پر است و وظیفه سنگینی بر عهده داریم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات