۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۲۰۹۶۲

دانش خانواده و جمعیت ارائه شد

دانش خانواده و جمعیت ارائه شد
دانش خانواده و جمعیت عنوان دو واحد درسی است که با تصویب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تبیین عوامل مؤثر در تشکیل، استحکام و تعالی خانواده ارائه می شود.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، دانش خانواده و جمعیت عنوان دو واحد درسی است که با تصویب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تبیین عوامل مؤثر در تشکیل، استحکام و تعالی خانواده و نگاه بایسته به مسئله جمعیت و مشکلات ارائه می شود.

دانشگاه معارف اسلامی براساس تجربه خود در تدوین کتاب «اخلاق خانواده» و اهداف مشترکی که در سرفصل های ارائه شده ازسوی وزارتین در درس «دانش خانواده و جمعیت» پیش بینی شده، اقدام به تألیف کتاب پیش رو نموده است.

این مجموعه شامل گزیده ای از دانش های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می تواند جوانان را در فراگیری مهارت ها و آمادگی های قبل از ازدواج و نیز نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج یاری رساند.

در این کتاب ضمن تبیین مهارت های ارتباطی لازم بین اعضای خانواده، مسائلی همچون آگاهی های حقوقی، دانش ها و مهارت های ضروری در اقتصاد خانواده و شیوه حل مشکلات و آسیب های خانواده نیز مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است.

این اثر که اولین گام در ارائه متن آموزشی دانش خانواده و جمعیت است، به کوشش اساتید محترم آقایان دکتر امیرحسین بانکی پورفرد، دکتر محمود حکمت نیا و دکتر محمدجواد محمودی و خانم ها زهرا آیت اللهی، شیما سادات حسینی، دکتر مونس سیاح و دکتر بتول نامجو و نیز با استفاده از ایده های آقایان دکتر محمود گلزاری، حسین بستان و محمدرضا سالاری فر تدوین شده است.

کتاب شامل هفت فصل به شرح زیر می باشد:
– تشکیل خانواده (پیش از ازدواج)
– تشکیل خانواده (حین ازدواج)
– تحکیم خانواده
– ایمن سازی خانواده ها؛ آسیب ها و راهکارها
– فرزند آوری و فرزند پروری
– جمعیت

ارسال نظرات