۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۲۱۰۵۹
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

نکاتی تفسیری از بند نخست دعای مکارم الاخلاق

نکاتی تفسیری از بند نخست دعای مکارم الاخلاق
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند برای نیت انسان‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: عملی در اسلام مورد تأیید است که برگرفته از نیت خوب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر بند نخست شرح دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در این دعا چهار درخواست بسیار مهم از خداوند دارد.

وی افزود: درجات انسان در بهشت وابسته درجات ایمانی است که انسان دارد و و به هر میزان که ایمان انسان کامل‌تر و قوی‌تر باشد درجات انسان در بهشت بیشتر و بالاتراست.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه ایمان قوی همان اعتقاد قلبی است و یقین از علم بالاتر است، گفت: یقین گرانبها‌تر چیزی است که بین مردم تقسیم شده است و گوهری بسیار گرانبها، اما درعین حال کم یاب است.

وی با بیان اینکه یقین دارای دستاورد و آثار زیادی است، ادامه داد: اگر انسان به معارف دین، حدود خداوند، وجود خداوند، مرگ، وعده‌های الهی، ثواب و عقاب الهی و آخرت یقین داشته باشد به دستاورد‌های زیادی دست خواهد یافت.

امام جمعه موقت کاشان افزود: اگر انسان یقین به انفاق در راه خدا و جایگزین شدن آن از سوی خداوند داشته باشد دست او هنگام انفاق و بخش نخواهد لرزید و خوب انفاق خواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه خداوند پاداش محسنین را بدون اجر و مزد نمی‌گذارد، گفت: اگر انسان یقین داشته باشد خداوند ناظر براعمال و رفتار و گفتار او است هیچگاه خلاقی از او سرنخواهد زد و کسی که یقین داشته دنیا فانی است حرص و طمع نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: سومین درخواست امام سجاد(ع) از خداوند احسن نیات است و از بین خوب‌ها خوبترین آن را درخواست می‌کند، از این رو نیت یکی از معارف دینی است که به شدت به آن تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای نیت انسان‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: عملی در اسلام مورد تأیید است که برگرفته از نیت خوب باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند انسان را در قیامت براساس نیت محاسبه می‌کند و نیت انسان‌ها برای خداوند آشکار است و خداوند از نیت پنهان بندگان خود آگاه است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات