۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۲۱۳۰۵
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد؛

فعالیت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان

فعالیت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان
اصفهان – نمکی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری در کاشان به ثبت رسیده است، گفت: پراکندگی جغرافیایی کانون‌های فرهنگی در کاشان بیانگر فراگیری کانون‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت ۱۹ مهرماه سالگرد فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های مساجد گفت: فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله کارکرد‌های مؤثر و مهم مساجد است.

وی افزود: مراکز و فضا‌هایی که بر پایه «انسان محوری» و با هدف شکوفا کردن استعداد‌های فرهنگ ساز و هنرپرور در دهه‌های اخیر به مجموعه کارکرد‌های مساجد اضافه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: تشکیل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد و با رویکرد استعداد شناسی و تربیت بچه‌های مسجد در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه و ارتقاء کمّی و کیفی فعالیت‌های مسجد با نیم نگاهی به بهره گیری از ابزار هنر و رسانه از اقدامات مبارکی بود که همچنان این حرکت به جریانی پویا تبدیل شده است.

نمکی ادامه داد: کاشان تاکنون موفق به ثبت ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری شده است و پراکندگی جغرافیایی آن در نقاط شهری و روستایی، نشانگر نقش فراگیر کانون‌ها برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری در کنار سایر کارکرد‌های مساجد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان یادآور شد: تعداد ۱۶۱ کانون در نقاط شهری کاشان و ۴۴ کانون در نقاط روستایی مشغول به فعالیت هستند که ۲۰ کانون در بخش برزک، ۱۷ کانون در بخش قمصر، ۲۲ کانون در بخش نیاسر و ۱۴۶ کانون در بخش مرکزی کاشان فعالیت می‌کند.

میثم نمکی گفت: به جز مساجد، ۱۰ کانون ویژه در مراکز خاص دیگری نظیر زندان، دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و مصلا‌ها ایجاد شده‌اند که گروه‌های مرجع در این مراکز بتوانند از آن بهره‌مند باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات