۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۱۳۹۳
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ویژگی‌های انسان مؤمن بر اساس آیه ۲۳ سوره ابراهیم

ویژگی‌های انسان مؤمن بر اساس آیه ۲۳ سوره ابراهیم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ضمن تفسیر آیه ۲۳ سوره ابراهیم به تبیین ویژگی های انسان های مؤمن بر اساس این آیه شریفه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۳ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تیریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: پیامبراکرم(ص) برای هدایت انسان‌ها دو هدیه بزرگ قرآن و اهل بیت(ع) را با خود آورد.

وی با اشاره به اینکه قرآن نسخه هدایت است و اهل بیت(ع) نیز مفسران این نسخه هستند، افزود: ما وظیفه داریم از قرآن و اهل بیت(ع) تبعیت کنیم و در صورت عدم تبعیت مهجور خواهیم شد و کنار گذاشتن قرآن به معنای کنار گذاشتن اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه حداقل وظیفه ما در قبال قرآن در مرحله نخست تلاوت قرآن است، گفت: انسان مومن کسی است که در شبانه روز حداقل ۵۰ آیه از قرآن را تلاوت کند و به قرآن عمل کند و از دستورات اهل بیت(ع) نیز پیروی کند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه ابراهیم گفت: خداوند در این چند آیه مجددا وضعیت کفار و مومنان را با یک مثال بیان کرده است و در این مثال ها، گاهی تشریح و گاهی نیز مثال آورده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند بیش از ۵۰ مثال در قرآن آورده است، افزود: مثال‌ها در قرآن برای این است که اگر مطلبی از افق ذهن انسان دور باشد برای اینکه به ذهن انسان نزدیک و فهم آن آسان شود مثال آورده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تمثیل در قرآن یکی از راه‌های نزدیک کردن فهم مطالب به ذهن انسان است تا مطالب برای انسان‌ها قابل فهم و درباره آن تفکر کنند.

وی از واژه طیبه به عنوان عمل صالح و اعتقادات صحیح نام برد و افزود: کلمه طیبه به مانند شجره طیبه پاک است و مومنان و موحدان، صالحان، اعتقادات و ایمان حقیقی و توحید مانند شجره طیبه است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: شجره طیبه درخت با برکت و پاکی است که ریشه دار در اعماق زمین دارد و تندباد‌ها نمی‌تواند آن را از جا بکند سایه و پرمیوه و پایدار است و شاخه‌های بلندی دارد که از نور خورشید بیشترین بهره برداری را برای تولید اکسیژن و تصفیه هوا دارد، از این رو کاشت هر نهال درخت صدقه جاریه است که به هوای پاک کمک می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: انسان‌های مومن مانند زنبور عسل هستند که این مثال خود یک کتاب اخلاق است و انسان‌های مومن ریشه دار هستند و ریشه‌های ایمان در قلوب آن‌ها است و با برکت هستند و در برابر تند با شبهات و توهمات دشمن نمی‌لرزند و هجوم شبهات ایمان آن‌ها را نمی‌تواند متزلزل کند و مانند کوه ثابت استوار و دارای برکات زیادی هستند و پیوسته دارای میوه هدایت هستند و امر به معروف و نهی از منکر می کند و به مردم خدمت می کند و مزدم از برکات علمی او بهره مند هستند و ارتباط اش با منبع نور زیاد است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات