۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۱۴۶۱
امام جمعه ابرکوه تأکید کرد؛

ضرورت حضور پررنگ طلاب و فضلا در مساجد

ضرورت حضور پررنگ طلاب و فضلا در مساجد
امام جمعه ابرکوه گفت: امروز خانه های عالم در برخی از روستاها خالی است و نیازمند حضور طلاب و فضلا در مساجد هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه طلاب و فضلای ابرکوهی مقیم حوزه علمیه قم که در این شهر مقدس برگزار شد، اظهار داشت: رسول خدا (ص) در توصیف علما، جمله «العلماء ورثه الانبیاء» را بیان کرده اند که به معنای ناجی بودن آنهاست؛ پس از انقلاب اسلامی ایران، زمینه فراگیری اسلام در جهان فراهم شده و پرچم این نهضت به دست شخصیتی کاردان و مبتکر سپرده شده است و روحانیت باید در این مسیر، نقش ناجی بودن خود را ایفا نماید.

وی ابراز داشت: استمرار جریان انقلاب، بدون مزاحم و مانع نخواهد بود و قطعا در هر فرصتی که برای دشمن ایجاد شود، به یک شکلی مانع تراشی خواهد کرد تا اهداف شوم خود را پیاده نماید.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان ساخت: نبی مکرم اسلام (ص) نیز در مسیر تبلیغ اسلام، سختی های فراوانی کشیده و افراد زیادی برای ایشان، ایجاد مشکل می کردند؛ اما پیامبر خدا صبر نموده؛ راه را ادامه دادند و به نشر و بسط و گسترش مکتب پرداختند.

سخنران این جلسه تصریح کرد: برای أمیرالمؤمنین (ع) نیز با انواع نیرنگ ها، دسیسه ها و فشارهای روحی و روانی، ایجاد مانع کردند و در سایر اهل بیت (ع) نیز همین روند ادامه پیدا کرد و این بزرگواران، سختی های فراوانی را در مسیر گسترش اسلام تحمل کردند.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: مکتب راستین اسلام که در پرتو ولایت علوی تعریف شده و معنا پیدا می کند و واقعیت زیبای خود را نشان می دهد، در پشت ابرهای تیره و ظلمانی حاکمیت جور و ظلم و ستم، گردغبار غربت را بر چهره خود تحمل کرد و گاهی شرایط این مکتب به مو رسید؛ اما پاره نشد.

روحانیت بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری کند/ نیازمند حضور طلاب و فضلا در مساجد هستیم

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران آرزوی بسیاری از بزرگان بود که در زمان ما اتفاق افتاد؛ اما پس از آن جنگ تحمیلی را به راه انداختند و کشور با مشکلات بسیار، در هشت سال جنگ تحمیلی، به دفاع از خود پرداخت.

امام جمعه ابرکوه ابراز داشت: یقینا تصمیمات امام راحل در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بر اساس الهامات غیبی بود که بر این اساس، سپاه پاسداران را تشکیل دادند و در ادامه، بسیج ۲۰ میلیونی از مردم به راه افتاد تا بتوانند از کشور دفاع نمایند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: در کنار دشمنی دشمنان، منافقین وارد میدان شده و به ترور شخصیت ها روی آوردند که یکی از این ترورها، ترور ۷۲ نفر در یک ساعت بود که نخست وزیر و رئیس جمهور را به شهادت رساندند و کشور را بی دولت کردند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: کشور در این دوران، سختی های بسیاری را تحمل کرد؛ اما کم کم کشور قوی تر شد و حاکمیت ثبات پیدا کرد و سرانجام کار به دست دولتمردان افتاد تا بتوانند به سازندگی کشور بپردازند.

وی بیان داشت: چشیدن طعم شیرین حکومت اسلامی و انقلابی در دهه ۶۰ بسیار لذت بخش بود؛ البته در آن زمان، جنگ، فشار و محرومیت برای مردم بود و با کوپن زندگی می کردیم؛ اما حکومت اسلامی و انقلابی بسیار شیرین بود.

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به خوبی پیش می رفت؛ اما با سرکارآمدن برخی افراد، شاهد انحرافاتی در شعارهای اصیل انقلاب بودیم که نتیجه آن اشرافیگری، مادی گرایی، تمایل به پست و مقام و ... شد.

سخنران این جلسه ابراز داشت: اغتشاشات اخیر کشور نیز در راستای همان برنامه های دشمن است که نقشه آن در خارج از کشور ریخته شد و در این اغتشاش، نوجوانان و بانوان را پای میدان آوردند تا نیروهای نظامی نتوانند به درستی به وظایف خود عمل نمایند.

روحانیت بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری کند/ نیازمند حضور طلاب و فضلا در مساجد هستیم

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: باور ما این است که با همه این نقشه ها، مکر و نیرنگ آنان سرانجام نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «چه باید کرد؟» بیان داشت: یکی از برنامه هایی که طلاب و روحانیون باید برای آن برنامه داشته باشند، سرمایه گذاری بیشتر بر روی دانش آموزان است؛ فضلا باید در مدارس آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه بیان داشت: امروز خانه های عالم در برخی از روستاها خالی است و نیازمند حضور طلاب و فضلا در مساجد هستیم.

ارسال نظرات