۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۲۱۵۹۵
امام جمعه شمال شهر اصفهان:

هیأت بزرگترین رسانه تشیع است/سکوت برخی مداحان در مقابل فتنه پذیرفتنی نیست

هیأت بزرگترین رسانه تشیع است/سکوت برخی مداحان در مقابل فتنه پذیرفتنی نیست
اصفهان ـ حجت الاسلام فیاض گفت: با جایگاه ویژه‌ای که هیئات در جامعه دارند می‌توانند نقش خاصی در روشنگری پیرامون مسائل جامعه و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان در گردهمایی مسؤولان و مدیران هیئات مذهبی شمال شهر اصفهان، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شمال شهر اصفهان، گفت: کمیته‌های این یادواره به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و برنامه‌های مختلفی را نیز برگزار کرده‌اند، یکی از این کمیته‌ها کمیته هیئات مذهبی است که نقش آفرینی ویژه خود را در این یادواره دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئات بزرگترین رسانه شیعه هستند، اظهار کرد: فرم و قالب هیأت خیلی فرم ویژه‌ای است، در تبلیغ معارف دینی نیازمند یک فرم هستیم که لطیف‌ترین و عمیق‌ترین و اثرگذارترین قالب برای ترویج معارف اهل بیت(ع) هیأت است، هیأت نزدیکترین قالب به تبلیغ معارف دینی است و شرایط تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در هیأت بسیار فراهم و مهیا است.

امام جمعه شمال شهر اصفهان، ظرفیت‌های هیأت را ویژه و منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار بر تشکیل مجمع هیئات شمال شهر اصفهان به منظر انسجام و همراهی و هماهنگی بیشتر هیئات شده است و در آینده شاهد نقش آفرینی بیشتر هیئات شمال شهر اصفهان در عرصه فرهنگی شهر اصفهان خواهیم بود.

حجت الاسلام فیاض با اشاره فتنه اخیر و برنامه‌های دشمن در این فتنه، تصریح کرد: احتمالاً باید منتظر نقشه‌های جدید دشمن در این فتنه‌ها باشیم. گاهی برخی هیئات مذهبی ملاحظات و محافظه کاری‌هایی دارند و این درحالی است که جایگاه ویژه‌ای که یک هیأت در جامعه دارد می‌تواند نقش خاصی در روشنگری در خصوص مسائل جامعه و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: شاهد هستیم یک ماه از این فتنه گذشته است اما برخی مداحان اهل بیت(ع) موضع سکوت در مقابل دشمنان اتخاذ کرده‌اند و متأسفانه شاهد هستیم برخی مداحان نیز در پازل دشمن بازی می‌کنند. بعضی مسؤولان هیئات‌ مذهبی با این توجیه که هیأت نباید سیاسی بشود از روشنگری و دفاع از معارف دین و مقدسات و آرمان‌های انقلاب اسلامی خودداری می‌کنند، این رویکرد برخلاف مشی و سیره اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) است و هیأت سکولار بیگانه با سیره ایشان است.

امام جمعه شمال شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هیأت نباید درگیر بازی‌های جناحی بشود اما هیأتی که از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقدسات و ارزش‌ها دفاع نمی‌کند هیأت سکولار است و باید ببینید زیر علم چه کسی عزاداری می‌کند. گاهی نیز برخی می‌گویند برای نگهداشتن مخاطبین خود از ارزش‌ها و نظام مقدس اسلامی و مقدسات دفاع نمی‌کنند، این یک نگاه اشتباه است، باید بدانیم جریان سازی کردن هزینه دارد، در سیره اهل بیت(ع) شاهد هستیم در بزنگاه‌های سیاسی آنجایی که باید پرچم را بالا نگه می‌داشتند ملاحظه کاری نمی‌کردند و در سیره اهل بیت(ع) کوتاه آمدن از آرمان‌ها نبوده است.

حجت الاسلام فیاض به جریان سازی اهل بیت(ع) در برهه‌های زمانی مختلف اشاره کرد و گفت: شاید جریان سازی ایشان با ریزش برخی افراد همراه بوده است، اما شاهد هستیم امام حسین(ع) با یک جریان سازی قدرتمند تا قیامت میلیون‌ها میلیون انسان را جذب می‌کنند و این جذب بی نظیر به ریزشی که در زمان ایشان ممکن است صورت گرفته باشد می‌ارزد. هیأت نباید از ریزش بترسد اگرچه می‌توانیم با لطافت و ظرافت و برنامه ریزی دقیق مانع ریزش‌ها بشویم و در عین حال جذب خوبی در هیئات داشته باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات