۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۷۸۰۱
حجت الاسلام گرجی:

اقدامات فرهنگی باید ریشه ای و بنیادین باشد

اقدامات فرهنگی باید ریشه ای و بنیادین باشد
اصفهان _ مسوول نمایندگی بعثه رهبری در اصفهان گفت: وضعیت فرهنگی اجتماعی کشور در شرایط مطلوبی نیست و برای مقابله با این موضوع باید اقدامات فرهنگی به صورت ریشه‌ای انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در اصفهان، عصر امروز در جمع ائمه جماعات شمال اصفهان، با بیان اینکه تلویزیون ما انواع ادعیه و برنامه‌های مذهبی را منتشر می‌کند، گفت: در گذشته آمار طلاق نسبت به ازدواج یک طلاق از هر ده ازدواج بود اما اکنون شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم و میزان ازدواج و طلاق در حال مساوی شدن است.

وی با انتقاد از مفاسد اجتماعی و مشکلات جامعه در عرصه فرهنگی و اخلاقی، اظهار کرد: شاهد هستیم علیرغم همه نظارت‌ها ۹۲ هزار میلیارد تومان فساد در فولاد مبارکه رخ داده است، وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور هم در شرایط مطلوبی نیست، باید همه کارهای ما ریشه‌ای باشد تا این مشکلات برطرف شده و شاهد کاهش مفاسد و مشکلات اجتماعی و فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه باید امید و نشاط در کنار معنویت به جامعه تزریق بشود، تصریح کرد: حجت الاسلام فیاض امام جمعه شمال اصفهان مصلی را در ایام سرما تبدیل به پناهگاهی برای کارتن‌خواب‌ها کرد و این اقدام ایشان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت‌. باید کارها و اقدامات روحانیت در این راستا باشد تا مردم متوجه بشوند که روحانیت دلسوز مردم بوده و مردم را دوست دارند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در اصفهان با اشاره به حجم زیاد پرونده‌های قضایی در کشور، خاطرنشان کرد: باید کارهای ریشه‌ای در همه امور به ویژه در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت انجام داد تا شاهد کاهش مشکلات جامعه در همه عرصه‌ها باشیم. امسال در همه موکب‌های اربعین یک روحانی مستقر می خواهد تا ضمن یاری رسانی به فعالیت‌های موکب و خدمت به زائران امام حسین(ع) فعالیت‌های فرهنگی و دینی داشته باشند و علاقمندان با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت امکان ثبت نام در این طرح را دارند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات