۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۱۷۰۴

نشست هم‌اندیشی «حوزه علمیه، دین و راهبردهای فرهنگ عمومی» برگزار می شود

نشست هم‌اندیشی «حوزه علمیه، دین و راهبردهای فرهنگ عمومی» برگزار می شود
نشست هم‌اندیشی «حوزه علمیه، دین و راهبردهای فرهنگ عمومی» به همت دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، «دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» با هدف پاسخ به مسائل و نیازهای پژوهشی جامعه، نظام اسلامی و حوزه در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در حال فعالیت است.

به این‌منظور 28 کمیته تخصصی در دبیرخانه تشکیل و اولویت‌های مرتبط به هر کمیته بعد از برگزاری جلسات هم‌اندیشی علمی با حضور اساتید و صاحب‌نظران در هر کمیته تهیه شده است. (برای اطلاعات بیشتر از اولویت‌های مصوب مورد حمایت و همچنین نحوه و مراتب حمایت، به کانال دبیرخانه در شبکه پیام‌رسان ایتا مراجعه کنید: hdabirkhane@)

با توجه به رویکرد مسئله‌محور در دبیرخانه حمایت، بررسی حوادث مهر 1401 در کشور با رویکرد حوزوی و در راستای پاسخ به مسائل نظام و جامعه در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا اولویت های پژوهشی طراحی و اطلاع‌رسانی شد ولی افزون بر آن هم‌اندیشی "حوزه علمیه، دین و راهبردهای فرهنگ عمومی" در دبیرخانه حمایت برنامه‌ریزی و اجرا شد.

این هم‌اندیشی با مشارکت مدیران و اعضای علمی گروه‌های دبیرخانه و سایر شخصیت‌های علمی مرتبط با دبیرخانه برگزار می‌شود.

این هم‌اندیشی به هدف جلب توجه نخبگان حوزه به موضوعات و مسائل روز و تولید ادبیات دانش دینی در راستای مسائل سیاسی اجتماعی با بهره‌گیری از شخصیت‌های حوزوی انجام می‌شود.

ارسال نظرات