۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۷۲۱۸۱۳

انتخاب «هرتزی هالیوی» به عنوان رئیس ستاد کل مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

انتخاب «هرتزی هالیوی» به عنوان رئیس ستاد کل مشترک ارتش رژیم صهیونیستی
کمیته مشورتی رژیم صهیونیستی با انتخاب «هرتزی هالیوی» به عنوان رئیس ستاد کل مشترک ارتش رژیم به جای «آویو کوخاوی» که دوره او در ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، تعیین هرتزی هالیوی به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوایل سپتامبر توسط بنی گانتس وزیر جنگ رژیم پیشنهاد شد و قرار است نظر نهایی برای موافقت با نامزدی هالیوی برای این سمت، طی هفته‌های آینده به کابینه لاپید ارائه شود.
یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از این انتخاب گفت: «هرتزی هالیوی افسری با تجربه است. او انتخابی بین دو کاندیدای خوب بود و برای ژنرال دیگر، ایال زامیر، بهترین‌ها را آرزو می کنم».
به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، هالیوی متولد سال ۱۹۶۷ در قدس اشغالی و فارغ التحصیل فلسفه و تجارت از دانشگاه عبری در قدس است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه دفاع ملی واشنگتن را دارد.
او در سال ۱۹۸۵ قبل از فرماندهی یگان «سایرت متکل»، یگان تکاوران رژیم را بر عهده بگیرد، به یگان چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی پیوست.
هالیوی بعدا در سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس اطلاعات نظامی و سپس چهار سال بعد به عنوان رئیس فرماندهی جنوب فلسطین اشغالی منصوب شد.

ارسال نظرات