۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۸۶۳
کبیری مطرح کرد؛

اعتراف رسانه‌های بیگانه به راه اندازی نخستین جنگ رسانه‌ای دنیا

اعتراف رسانه‌های بیگانه به راه اندازی نخستین جنگ رسانه‌ای دنیا
کارشناس حوزه رسانه گفت: ترول‌ها و ربات‌های فضای مجازی عملا گردانندگان بازی رسانه‌ای اخیر جهت ایجاد اغتشاش بودند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دخالت كشورهای غربی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران با محمود رضا كبیری كارشناس رسانه به روی آنتن رفت.

محمود رضا كبیری آمریكا را نماد تفكر و ایدئولوژی لیبرال دموكرات عنوان كرد و گفت: آنها بر اساس همین ایدئولوژی تمام اقدامات خود را انجام می‌دهند. جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل دارای یك نگاه ایدئولوژیك است زیرا اساسا نخستین قدم حكمرانی در دنیا ایدئولوژی آن است كه بر اساس آن، برنامه‌های خود را برای اداره كردن كشور و دنیا ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایفای نقش در عرصه بین الملل در عین حال تصریح كرد: اساسا اتحادیه اروپا ملیجك ایالات متحده آمریكا است و در واقع به جز بله قربان گویی، هیچ گونه خاصیت دیگری هم حتی برای مردم كشورهای خود ندارند.

این كارشناس رسانه با بیان اینكه فضای موجود كه در داخل آن قرار داریم، یك فضای كاملا استحاله شده است، تصریح كرد: متاسفانه در یك حصر ناجوانمردانه رسانه‌ای قرار داریم. ایران می‌خواهد روی پای خود بایستد و چیز بیشتری نمی‌خواهد اما مورد تهاجم همه جانبه و تركیبی قرار دارد.

وی افزود: كل دارایی كشور یك صدا و سیما و چند روزنامه و رسانه اینترنتی است اما طرف مقابل یك لشكری از رسانه‌های مختلف در اختیار دارد كه فقط ۱۷۰ رادیو و تلویزیون در آن قرار دارد و اگر حوزه سایبر را هم به آن اضافه كنیم با یك لشكركشی وحشتناك روبرو می‌شویم.

كبیری با بیان اینكه واشنگتن پست در ماجراهای اخیر به صورت رسمی و علنی اعلام كرد نخستین جنگ رسانه‌ای دنیا علیه ایران را راه انداخته شده است، گفت: ترول‌ها و ربات‌های فضای مجازی عملا گردانندگان بازی رسانه‌ای اخیر جهت ایجاد اغتشاش بودند.

این كارشناس مسائل رسانه با اشاره به نمونه‌ای از این جنگ رسانه‌ای عنوان كرد: در حالی كه ماجرای زندان اوین در حدود ساعت ۹ شب رخ داد اما از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه شروع به فضاسازی كردند و به مردم می‌گفتند به سمت زندان اوین حركت كنند. آنها در یك گاف رسانه‌ای ساعت ۵ و نیم شروع به توییت درباره زندان اوین كردند و این نشان از بخش بازی رسانه‌ای دشمنان است.

وی از اشتباه محاسباتی برخی افراد از جمله سلبریتی‌ها گفت و بیان كرد: حتی وقتی از سلبریتی‌ها درخواست می‌كنیم درباره ماجراهایی كه به اشتباه باور كرده‌اند حرف بزنیم باز هم باور نمی‌پذیرند و این ناشی از استحاله فكری است. وقتی فكر و ذهن افراد از دروغ، نیرنگ و فریب و همچنین روایت‌های گوناگون پر می‌شود، نمی‌توان راست و دروغ را از هم تشخیص داد.

كبیری از تلاش رسانه‌های بیگانه برای دوگانه سازی و دو قطبی جامعه در یك ماه اخیر گفت و اظهار كرد: آنها تلاش كردند با توسل به اهریمن سازی نظام، اقدام به اعتبار زدایی كنند و این دو راهبرد و رویكرد را در كنار هم طی كردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
مواضع ارزنده ای است.
0
0