۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۲۲۰۴۶
نتایج تحقیقی در شورای حقوق بشر سازمان ملل

رژیم صهیونیستی دست به سرکوب، اشغالگری و غصب حقوق فلسطینی‌ها زده است

رژیم صهیونیستی دست به سرکوب، اشغالگری و غصب حقوق فلسطینی‌ها زده است
شورای حقوق بشر سازمان ملل نتایج تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی دست به سرکوب، اشغالگری و غصب حقوق فلسطینی‌ها زده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای حقوق بشر سازمان ملل شب گذشته (پنج شنبه) نتایج تحقیقات خود در اراضی اشغالی فلسطین را منتشر کرد. این تحقیقات از ماه می سال ۲۰۲۱ و زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه (موسوم به جنگ ۱۲ روزه) آغاز شد و اخیرا به پایان رسیده است. یورشی که ۲۶۱ در آن فلسطینی به شهادت رسیدند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، در این گزارش، محققان سازمان ملل از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته‌اند تا درباره این گزارش نظر بدهد و مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار است هفته آینده این گزارش را در صحن علنی بررسی کند.

کمیته تحقیق در خصوص اراضی فلسطینی ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی، سال گذشته آغاز شد تا رژیم تل آویو را برای توقف شهرک‌سازی‌ها و دیگر اشکال شیطره بر مناطق فلسطینی‌ها تحت فشار بگذارد.

«ناوی پیلای» رئیس این کمیته گفته است که علاوه بر قوانینی که ساخت شهرک‌ها و انتقال اسرائیلی‌ها به آنها را تهسیل می‌کند، دولت‌های متعدد و پیاپی در تل آویو تلاش کرده‌اند به گونه‌ای خواسته‌های خود را در کرانه باختری تحمیل کنند که تسلط دائمی این رژیم را بر کرانه باختری تضمین کند.

در این گزارش همچنین تأثیر سال‌ها تخریب منازل، نابودی دارایی‌ها و استفاده از خشونت از سوی مأموران و شهرک‌نشینان صهیونیست و بازداشت‌های گسترده و همچنین محاصره هوایی، دریایی و زمینی غزه بر روی زندگی فلسطینی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

«یائر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به انتشار این گزارش در صفحه توئیتر خود مدعی سوگیرانه و متناقض بودن آن شد.

پایان پیام/خ

ارسال نظرات