۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۲۲۰۴۹
امام جمعه موقت کاشان:

انسان با ایمان و با تقوا فریب فضای مجازی را نمی خورد

انسان با ایمان و با تقوا فریب فضای مجازی را نمی خورد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان با ایمان و با تقوای فریب دنیا، مال و ثروت، مقام، شهوت، شهرت، شبهات و دروغ‌های فضای مجازی را نمی‌خورد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیات ۲۴ و ۲۵ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: جبهه حق دارای اعتقادات صحیح و توحید واقعی است و موحدین واقعی کلمه طیبه و بیان کننده حق هستند.

وی افزود: گاهی یک متن نوشته حق و بیان کننده حق است و گاهی نیز یک انسان کلمة الله شده و بیان کننده حق می شود. 

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: همه دنیا کلمه الله است، چرا که اگر انسان به خورشید دقت کند می‌تواند به حقیقت عالم که توحید است پی ببرد.

وی افزود: یک اتم که با چشم قابل مشاهده نیست کلمه الله است، از این رو انیشتین زمانی که اتم را می‌شکافد اعلام می‌کند من خدا را درون اتم دیدم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: تمام ذرات عالم هستی کلمه الله است و انسان نیز خود کلمه الله و عصاره خلقت است، چرا که کلمه طیبه به معنای انسان‌های درستکار و پرهیزکار با اعتقادات صحیح و توحید واقعی است.

وی افزود: شجره طیبه درخت تنومند استوار و پرثمری است که ریشه‌های محکمی در اعماق زمین دارد و درختی که ریشه بیشتر داشته باشد، آب بیشتری به او خواهد رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان موحد کسی است که از دریای توحید و از چشمه زلال توحید آبیاری می‌شود و دارای ایمان محکم است و ایمان او براساس معرفت، بینش، آگاهی، استدلال و منطق است و هیچ لغزشی ندارد.

وی افزود: موحد واقعی براثر تقوای واقعی روشن بین و دشمن شناس است و توطئه‌های شیطان و هوای نفسانی را می‌شناسد و فریب نمی‌خورد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان با تقوا دارای بصیرتی قوی است که فریب شیطان را نمی‌خورد و مراقب خود و هوای نفس است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان با ایمان و با تقوای فریب دنیا، مال و ثروت، مقام، شهوت، شهرت، شبهات و دروغ‌های فضای مجازی را نمی‌خورد، چرا که ایمان او در درون زمین نفوذ کرده و محکم است و پیوسته در چهار فصل میوه می‌دهد.

وی افزود: انسان مومن واقعی پرثمر است و در چهار فصل میوه می‌دهد و میوه انسان موحد و صالح بهره‌مند شدن مردم از علم او است و مردم به خیر او امیدوار و از شر او در امان هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همه برکات ناشی از توحید است و توحید منبع همه خیرات و برکات است و کفر منبع همه آفات است و انسان‌های موحد کلمه الله هستند نه تنها در زمان حیات خود با برکت هستند بلکه قبور آن‌ها سبب خیر و تحول در دیگران است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات