۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۷۲۲۳۲۵

یورش صهیونیست‌ها به نابلس؛ شهادت ۵ تن از رزمندگان "بیشه شیران"

یورش صهیونیست‌ها به نابلس؛ شهادت ۵ تن از رزمندگان
یورش بامدادی نظامیان رژیم اسرائیل به شهر نابلس برای مقابله با گروه فلسطینی «عرین الاسد» منجر به درگیری شدید بین این نظامیان و نیروهای مبارز فلسطینی در این شهر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بامداد امروز سه شنبه نظامیان رژیم اسرائیل حمله‌ای علیه گروه تازه تأسیس فلسطینی «عرین الاسود» (بیشه شیران) در کرانه باختری انجام دادند و طی این حمله به منطقه‌ای در شهر نابلس حمله کردند که 5 شهید و 20 زخمی برجای گذاشت.

در این حمله درگیری شدیدی بین نیروهای مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها ایجاد شده و بعد از آنکه مردم به سمت منطقه حمله حرکت کردند و مانع از ورود نظامیان اسرائیل به خانه‌های درمحاصره شدند، تل‌‌آویو برای خارج کردن نیروهای خود، به منطقه نیروی کمکی اعزام کرد.

افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها

وزارت بهداشت فلسطین در کرانه باختری در بیانیه خود از افزایش شمار شهدای حمله نظامیان اسرائیل به شهر نابلس خبر داد و اعلام کرد که در یورش صهیونیست‌ها به این شهر 5 نفر به شهادت رسیده است و 22 تن دیگر زخمی شده‌اند که پنج تن از ‌‌آن‌ها حالشان‌ وخیم است. «ودیع الحوح»، یکی از فرماندهان برجسته عرین الاسود در این حمله به شهادت رسیده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بیانگر حجم تبادل آتش و تخریب در جریان درگیری‌های بامداد سه شنبه میان نظامیان رژیم صهیونیستی با مجاهدین بیشه شیران (عرین الأسود) در منطقه قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری است.

گردان جنین حمله به نظامیان صهیونیست را برعهده گرفت

گردان جنین زیر مجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این گردان ساعت 10:00 به وقت محلی به سمت نظامیان اشغالگر صهیونیست در ایست و بازرسی نظامی به صورت انبوه آتش گشوده و طی آن توانستند چند تن از آن‌ها را زخمی کرده و از محله درگیری بگریزند.

اعتصاب در نابلس

کسبه و بازاریان شهر نابلس در کرانه باختری امروز سه شنبه در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها در این شهر و به احترام شهدای پنجگانه امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

در یورش نظامیان اسرائیل به شهر نابلس، پنج تن از نیروهای بیشه شیران (عرین الاسود) به شهادت رسیدند.

تشییع باشکوه پیکر شهدای نابلس

هزاران نفر از اهالی شهر نابلس امروز سه شنبه در مراسم تشییع جنازه شهدای این شهر که در یورش بامدادی نظامیان اشغالگر قدس به شهادت رسیده بودند، شرکت کردند.

مشارکت گسترده مردم به همراه اعتصاب سراسری در این شهر و حتی شهرهای دیگر به نشانه همبستگی با نابلس بی‌سابقه گزارش شده است.

هنیه: "بیشه شیران" در حجم و اندازه فلسطین است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تحولات شب گذشته و یورش نظامیان اسرائیل به نابلس گفت که «گروه بیشه شیران (عرین الأسود) نیرویی در حجم و اندازه فلسطین است و امید همه نیروهای مقاومت باقی خواهد ماند و این گروه تجسم کننده وحدت خون و سرنوشت فلسطین است و آینده بزرگ‌تر از این خواهد بود.»

او به تحولات شهر نابلس اشاره کرد و گفت که این شهر در کرانه باختری رود  اردن با خون شهدای فلسطینی، مسیر عزت و افتخار را ترسیم می‌‌کند و فداکاری‌ها و جان افشانی جوانان بیشه شیران به شعله ور شدن انقلاب منجر خواهد شد و اشغالگران از ارتکاب جنایت‌های خود پشیمان خواهند شد.

بیشه شیران نسل جدیدی از جوانان مجاهد فلسطینی در کرانه باختری هستند که از چند ماه پیش در این منطقه اعلام موجودیت کرد. این گروه مسلح فلسطینی از سیاست های سازش جویانه تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در برابر رژیم اسرائیل بیزارند و عمدتا گرایشاتی اسلام‌گرایانه، وطن پرستانه و مسلحانه در مبارزه با دشمن صهیونیستی با هدف آزادی فلسطین و قدس شریف دارند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات