۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۲۲۵۳۹
آیت الله کعبی:

جمهوری اسلامی قاطعانه با مسببان جنایات تروریستی اخیر برخورد خواهد کرد

جمهوری اسلامی قاطعانه با مسببان جنایات تروریستی اخیر برخورد خواهد کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مخلان امنیت کشور تاکید و انتظار مردم را اشد مجازات برای جنایتکاران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم تحلیف وکلای مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران و خانواده قوه قضائیه که در در سالن آموزش قوه قضائیه در قم برگزار شد، گفت: نظام حقوقی اسلام بر پایه هدایت، حقانیت و عدالت محوری کرامت انسان را تضمین می کند.

وی افزود: کرامت انسان برپایه سه عنصر نظریه اجتهاد تمدنی، علم، فناوری و تلاش برای پیشبرد علوم و فنون و رسیدن به قله های دانش و معرفت و نفی ستمگری و ستم کشی محقق خواهد شد و نظام مقدس جهوری اسلامی علی رغم همه فرازها و فرودها و همه توطئه ها توانسته به مثابه یک نظام مقتدر در سطح منطقه و بین الملل و به مثابه یک قدرت تمدنی ظهور و مطرح باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علت توطئه چینی های دشمنان را قدرت منطقه ای و بین المللی ایرانی برشمرد و ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در هندسه و نظام جهانی تحمل کشوری برخاسته از نظریه تمدن اسلامی را ندارند و در تمام مدت عمر انقلاب با ایجاد انواع مزاحمت ها و سنگ اندازی ها تلاش کرده اند این حکومت را به زانو در بیاورند و از جنگ هشت ساله آغاز تا به جنگ ترکیبی همه جانبه رسیده اند.

آیت الله کعبی با اشاره به حوادث اخیر در شیراز اظهار داشت: حلقه اخیر این جنگ جنایت تروریستی بود که در شیراز و در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) رخ داد و با نهایت مظلومیت کودکان و زن و مردهای بیگناه این مملکت را در خون آغشته کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه داعش مسئولیت این حادثه را در حمایت از اغتشاش گران عنوان کرده است، تصریح کرد: اغتشاش گران و طراحان و برنامه ریزان نه تنها محکوم نکردند بلکه همداستان شدند چون پشت پرده داعش و منافقین و سلطنت طلب ها از یک جا تغدیه می شوند که آن هم سرویس های جاسوسی مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی و البته دنباله روهای آنان در منطقه است.

وی با بیان اینکه این ملت و رهبرش مظلوم اما مقتدر هستند، افزود: امپراتوری رسانه ای دشمن، رهبری و ملت مومن و انقلابی را متهم قرار داده است همانگونه که معاویه با استفاده از رسانه های عصر خود علی بن ابیطالب و پیروانش را متهم جلوه داده بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مقابل تهدید باید بایستیم، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در مقابل کسانی که به آرامش و امنیت این مردم اخلال وارد می کنند باید قاطعانه بایستند و مخلان امنیت عمومی را قاطعانه مجازات کنند و مردم از قوه قضاییه انتظار اشد مجازات برای مسببان، عاملان و جنایتکاران را دارند.

وی جمهوری اسلامی را نظام مقتدری توصیف کرد و بیان داشت: یکی از حلقه های این خشونت و ترور ناجوانمردانه در حرم شاهچراغ که آمریکا و صهیونیست ها طراحی کرده اند ترورهای کور و بی رحمانه انسان های بیگناه است و آمریکا همه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را سر یک میز جمع کرده است اما نظام قدرت دارد و عاملان این ناآرامی ها را جمع خواهد کرد.

آیت الله کعبی ادامه داد: جمهوری اسلامی به عاملان ترور در شیراز بسنده نمی کند و پشت پرده ها را تعقیب خواهد کرد و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

ارسال نظرات