۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۲۲۹۷۰
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت‌وگو با رسا:

حضور روحانیت در مدارس از ضرورت های امروز وزارت آموزش و پرورش است

حضور روحانیت در مدارس از ضرورت های امروز وزارت آموزش و پرورش است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضور روحانیت در مدارس یکی از ضروریات امروز است، گفت: همه مردم خصوصا روحانیت با جهاد تبیین جلوی تحریف تاریخ را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر کشور در آستانه راهپیمایی 13 آبان و نقش حوزه علمیه به عنوان متولیان فرهنگ و دین، گفت: روحانیت باید بیش از این به عنوان متولی فرهنگ دین در میان اجتماع حاضر باشد.

وی با بیان اهمیت برگزاری جلسات خانگی ابراز کرد: باید جلسات معرفتی و مذهبی خانگی که قبل از انقلاب به عنوان ریشه اصلی انقلاب بود را احیا کرد و روضه ها و جلسات معارفی خانگی در راستای جهاد تبیین و امر رهبر معظم انقلاب مجدد احیا شوند.

نماینده طلاب استان همدان در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اذعان به اینکه حضور روحانیت در مدارس یکی از ضروریات امروز است، اظهار داشت: همه مردم خصوصاً روحانیت باید با جهاد تبیین جلوی تحریف تاریخ گذشته را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: به آموزش و پرورش پیشنهاد می دهم در همه مدارس هیئت شهید محمدحسین فهمیده را راه اندازی کرده و با تشکیل ستاد حسینیه شهید فهمیده در وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر مدارس کشور را تحت برگزاری این هیئت سراسری قرار داده تا زمینه استفاده بهینه از معارف اسلامی، تفسیر قرآن، پاسخ گویی به شبهات و آشنایی به شهدای دانش آموز را داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با ابراز اینکه دانش آموزان امروز مسئولان فردای کشور هستند، عنوان کرد: سازندگان فردای کشور را از امروز مهندسی شده و تحت تعالیم و فرامین ناب اسلام محمدی طراحی کنیم چرا که نسل نوجوان ما پاره های تن ما هستند و این پاره های تن را که قطعاً مستعد شنیدن آیات و احادیث شریفه هستند، مهیا نماییم که بالاترین ذخیره نظام جمهوری اسلامی منابع انسانی می باشد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانش آموزان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به دانش آموزان در سخنان اخیر، آنها را فرزندان خود خطاب کردند، پس می طلبد این وظیفه سنگین را به عنوان یک رسالت اصلی به دوش بکشیم.

ارسال نظرات