۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۲۳۰۵۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تحول در جامعه انسانی

پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تحول در جامعه انسانی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز بزرگ‌ترین تحول در جامعه انسانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مبتنی بر باور‌ها و ارزش‌های حقیقی و الهی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در همایش اساتید حوزه و دانشگاه منطقه کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، گفت: اندیشه بزرگانی، چون مرتضی مطهری، علامه مصباح یزدی، در دانشگاه‌ها و مراکز علمی منتشر شود تا مسؤولان دانشگاه‌ها از دستاورد‌های علمی این ذخایرمعنوی بهره‌مند شوند.

وی افزود: به تصدیق بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در عصر ما بزرگ‌ترین تحول در جامعه انسانی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مبتنی بر باور‌ها و ارزش‌های حقیقی و الهی است.

نماینده، ولی فقیه در کاشان با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) مبنی بر گسترش برکات انقلاب در سطح جهان، گفت: امروز شاهد دستاورد‌ها و گسترش این برکات به سراسر جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از امام خمینی(ره) به عنوان نخستین شخصیت تأثیرگذار در انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: اگر بخواهیم در کنار ایشان افراد مؤثری در انقلاب در نظر بگیریم، مهم‌ترین عامل برای سنجش تأثیر ایشان میزان خدمات آن‌ها در جهت آگاهی بخشی و بیداری اسلامی در اجتماع است.

وی پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران براساس ارزش‌های الهی دانست و انقلاب اسلامی ایران با قابل مقایسه با سایر انقلاب‌ها در جهان ندانست و گفت: مهم‌ترین شعار انقلاب‌های دیگرآزادی بود که برای دستیابی به آن هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند و تنها دستاورد آن رفاه مادی بود، اما این شعار درمقایسه با شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی که تحقق تعالی انسانی در سایه نظام اسلامی بود، جزء کوچکی شمرده می‌شود.

به گفته وی چیزی با عنوان آزادی مطلق در جامعه انسانی معنا و ارزش ندارد و آزادی ارزشمند است که در راستای تعالی انسان باشد و انسان را به کمال و سعادت و مقامی که خداوند برای انسان در نظر گرفته برساند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه همه انقلاب‌ها با اختلافاتی که در اهداف داشتند به دنبال پیشرفت مادی بودند، افزود: هدف انقلاب اسلامی ایران فراتر از زندگی دنیایی بود و آثار اخروی آن بیشتر از آثار دنیوی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همه اقشار جامعه را در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های بعد از آن مؤثر دانست، اما نقش همه مساوی نبود، گفت: برای این که مشخص شود چه‎ کسی نقش مؤثرتری در انقلاب داشته است، باید دید چه ‎کسانی بیشتر به این پیشرفت و تعالی انسانی کمک کردند.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین شخصیت‌هایی که در فضای فکری انقلاب نقش مؤثری داشته نام برد و اظهار داشت: با وجود عمر کوتاه شهید مطهری بعد از پیروزی انقلاب، اما مبانی فکری و ایدئولوژیک انقلاب را با نوشته ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی هایش پایه گذاری کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا دشمن قبل از همه به سراغ مطهری رفت، گفت: دشمن می‌دانست مهم‌ترین اقدامات برای روشن گری درباره مبانی عقیدتی و ترویج فرهنگ اسلامی توسط مطهری انجام می‌شود به همین دلیل مطهری را هدف قرار داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید بر مطالعه کتاب‌های شهید مطهری از سوی دانشجویان اظهار داشت: قدردان آثار شهید مطهری که ارزش آن از معادن اورانیوم نیز بیشتر است، باشیم.

لازم به ذکراست همایش اساتید حوزه و دانشگاه منطقه کاشان و آران و بیدگل به همت بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، روابط عمومی و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی این دانشگاه برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات