۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۲۳۳۰۰
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

دشمن به دنبال فراموشی شهدا از ذهن ملت ایران است

دشمن به دنبال فراموشی شهدا از ذهن ملت ایران است
امیر فولادی گفت: دشمنان سعی و تلاش می‌کنند که در کنار به فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش شامگاه دوشنبه در اجلاسیه 565 شهید ارتش استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: یکی از الطاف بزرگ الهی بر ملت شریف ایران در دوران انقلاب و به ویژه در سالیان طلایی دوران دفاع مقدس، فتح باب جهاد و شهادت بود.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت نقطه اوج تکامل و رشد انسان مومن مجاهد انقلابی است، افزود: خداوند با نعمت بزرگ جهاد و شهادت عزت انسان‌های در مسیر تکامل و رشد را تضمین می‌کند.

امیر فولادی ابراز کرد: امروز بلاشک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای پاک باخته و از جان گذشته است و اقتدا به رفتار و منش آن‌ها تنها راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات اخلاقی و رفتاری امروز و روزهای آینده باشد.

وی ادامه داد: دشمنان سعی و تلاش می‌کنند که در کنار به فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود از این رو برگزاری اجلاسیه ها و بزرگداشت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، برگزاری اجلاسیه ها را اقدام راهبردی دانست و اظهار کرد: برگزاری کنگره و اجلاس‌های بزرگداشت شهدا خود یک حسنه و یک اقدام مهم و راهکاری بسیار متعالی برای بازخوانی و تبیین هرچه بیشتر ابعاد زندگی شهدا تلقی می‌شود. 

امیر فولادی ضمن تأکید بر بازخوانی زندگی‌نامه شهدا عنوان کرد: از این رهگذر، نقاط برجسته زندگی شهدا و چگونگی مشکلات رفتاری آن‌ها در رسیدن به اوج کمال طاعت و بندگی بازخوانی و همچون پرده‌های برجسته مقابل دیدگان همه قرار می‌گیرد تا با شناخت قدر و منزلت شهدای عزیز، هم قدردان آن‌ها باشیم و هم با اقتدا به آن‌ها راه و رسم زندگی تعالی‌بخش را بیابیم.

وی با اشاره به برگزاری پنج کنگره بزرگداشت شهدا در قم، خاطرنشان کرد: نخستین کنگره شهدا در قم ۲۳ اردیبهشت سال جاری با محوریت ستاد ارتش، دومین یادواره شهدای ارتش در قم در تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری با محوریت نیروی هوایی ارتش و سومین یادواره شهدای ارتش در قم نیز در تاریخ ۲۹ تیرماه سال جاری را با محوریت نیروی زمینی محوری ارتش برگزار کردیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به برگزاری کنگره‌های چهارم و پنجم گرامیداشت شهدا در قم، اظهار داشت: چهارمین یادواره شهدای ارتش در قم روز سوم شهریورماه با محوریت نیروی پدافند هوایی ارتش و پنجمین کنگره نیز ۱۲ مهرماه را با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه از سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهیدان روحیه گرفتیم، افزود: ما اقداماتی همچون اجرای مراسم غبارروبی، عطرافشانی و نثار گل به مزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا، آذین و نامگذاری بسیاری از معابر گذرگاه‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به نام شهدا، نصب تمثال شهیدان بر سر کوچه‌ها و خیابان، انجام تاریخ شفاهی و ثبت و ضبط خاطرات والدین، همسران و منسوبین شهیدان، مطالعه بر روی وصیت‌نامه و خاطرات همرزمان و تبیین کار بزرگ شهدا با روایتگری همرزمان شهدا در مدارس قم برای آشنایی با سبک زندگی شهدا جزو فعالیت‌های مهم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در قم است. 

امیر فولادی تبیین سبک زندگی شهدا را یک امر ضروری برای آشنایی نسل جدید با ویژگی‌های شخصیتی شهدا دانست و بیان کرد: اخلاص و ایمان، توکل و توسل، تقوا و قدرت معنوی، ایثار، فداکاری از خودگذشتگی، عزم استوار و پولادین، دین فهمی و دین‌داری، بصیرت و عقلانیت، شناخت نیاز لحظه و اقدام به موقع و گمنامی و بی ادعایی جزو ویژگی‌های شاخص شهدا هستند که به فرموده امام خمینی (ره) هر کدام از شهدا فتح‌الفتوحی برای انقلاب اسلامی بودند، الگو گرفتیم و به خودمان بالیدیم. 

امیر فولادی با بیان اینکه بردن نام شهدا و تکرار یاد آن‌ها افتخار است، ابراز کرد: ادامه راه آن‌ها نیز موجب افتخار ما است، البته با همه این اوصاف اعتراف می‌کنیم که شرمنده شهدا هستیم چون آن طور که باید و شاید آن ها را نشناختیم، حق آن‌ها را ادا نکردیم و درس‌ها و پیام‌های شهدا را به خوبی فرا نگرفتیم و در ورطه عمل  به خوبی به کار نبستیم. 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اذعان داشت: ما در تبیین زندگی و مشی و مرام شهدا، تصویرسازی از زندگی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، هوشمندی و موقع‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، جهادمحوری، تکلیف‌گرایی، تحول‌خواهی، مخاطره‌پذیری، شهادت‌طلبی و بسیاری خصوصیات شهدا عقب مانده‌ایم.

ارسال نظرات