۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۷۲۳۳۸۲

انتخاب دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

انتخاب دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه با رأی اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان به مدت سه سال به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان و سومین نشست دوره دوم آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه با رأی اعضای شورا به مدت سه سال به عنوان «دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان» انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه در دوره اول شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز از سوی رهبر معظم انقلاب در همین سمت منصوب شده بود.

هفته گذشته نیز حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط به سمت مدیر حوزه علمیه خراسان انتخاب شده بود.

گذری بر کارنامه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، متولد دهستان شهرستان گناباد در سال ۱۳۲۳ است. دروس ابتدایی را در همان روستا فرا گرفته و سپس برای مدتی محدود به حوزه علمیه گناباد رفت و حدود سال ۱۳۴۸ وارد حوزه علمیه مشهد شد و نزد اساتید برجسته حوزه علمیه، دروس سطوح ۱ و ۲ و ۳ را گذراند.

در سطوح عالیه از محضر اساتید برجسته ای همچون آیت الله رضازاده و آیت الله مرتضوی و آیت الله فلسفی بهره برد.

همچنین از محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دروس مکاسب، نهج البلاغه، تفسیر و... بهره برد و در کنار ایشان و در راستای منویات و اندیشه های انقلابی شان مبارزات سیاسی را پی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت شهر مشهد، عضو و دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان است و در گذشته نیز علاوه بر عضویت در شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، به مدت ۲۷ سال رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بود.

ارسال نظرات