۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۲۳۴۶۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه مراکز علمی و آموزشی به راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر

ضرورت توجه مراکز علمی و آموزشی به راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت توجه جدی مراکز علمی و آموزشی به راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با ارائه برنامه مناسب در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان همایش بین‌المللی غدیر و نهج‌البلاغه که در ساری برگزار شد، با بیان این که عنوان این همایش باید خروجی متناسب با خودش را داشته باشد و به ما راهکار بدهد، افزود: باید از بین مقالات ارسالی راهکارهای عملی برای گسترش فرهنگی غدیر و ترویج نهج البلاغه به دست آید.

وی با اشاره به راهکار ترویج فرهنگ غدیر، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای عملی در ترویج این فرهنگ ناب رجوع دادن دنیا به منابع اصلی غدیر و شناخت حضرت علی(ع) است.

امام جمعه ساری با بیان این که مقام معظم رهبری نیز در پیامی که به جوانان کشورهای اروپایی صادر فرمودند به این نکته مهم اشاره کردند، بیان داشت: عملکرد صحیح ما می تواند خود بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ غدیر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که برخی عملکردها خود حجاب غدیر است، تصریح کرد: راهکار دوم برای ترویج غدیر نیز حفظ مناسب همه داشته ها و یافته ها در طول 1400 سال اخیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر به این مسأله مهم توجه نشود نمی توانیم در عرصه گسترش فرهنگ غدیر موفق عمل کنیم، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نشر و گسترش این فرهنگ اصیل بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را یکی از بهترین یافته‌های فرهنگ غدیر دانست و تاکید کرد: اگر این انقلاب بشکند تا چند قرن دیگر نمی توانیم حتی اسم ائمه اطهار(ع) را بر زبان جاری کنیم.

امام جمعه ساری با بیان این که شهید سلیمانی فرمود امروز اگر این حرم حفظ شود همه چیز حفظ خواهد شد، ادامه داد: اگر به انقلاب اسلامی آسیبی وارد شود دشمنان دین و انقلاب همچون درنده هایی به دین حمله خواهند کرد و دیگر چیزی از دین باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت توجه جدی مراکز علمی و آموزشی به راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و افزود: باید با ارائه برنامه مناسب در این مسیر حرکت کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات