۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۲۳۴۹۹
حجت الاسلام چراغی:

رسانه های معاند به سمت اهانت به اعتقادات مذهبی مسلمین تغییر جهت داده اند

رسانه های معاند به سمت اهانت به اعتقادات مذهبی مسلمین تغییر جهت داده اند
حجت الاسلام چراغی گفت: شبکه های ماهواره ای که خود را در مدیریت اغتشاشات عاجز دیده اند به سمت اهانت به اعتقادات مذهبی مسلمین تغییر جهت داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محرمعلی چراغی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و فعالان قرآنی و دینی شهرستان کرمانشاه گفت: کثرت مذاهب و فرهنگ ها به عنوان یک فرصت شناخته می شود نه یک تهدید، لذا باید با مدیریت صحیح از این فرصت ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: در کرمانشاه شاهد یک تنوع قومیتی، دینی و مذهبی بسیار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور هستیم به نحوی که این استان را در این باره منحصربه‌فرد کرده است.

این استاد حوزه ادامه داد: در کرمانشاه مذاهب شیعه، سنی و اهل حق برادروار در کنار همدیگر زندگی مسالمات آمیزی دارند و علی رغم تلاش دشمنان برای از بین بردن این وحدت خوشبختانه تاکنون هیچ تقابل و نزاعی بین این مذاهب صورت نگرفته است که این نشان دهنده بصیرت و بینش دینی و سیاسی والای آنان است.

حجت الاسلام چراغی تاکید کرد: همچنین در این استان ادیان الهی به مانند مسیحیان و یهودیان سالیان درازی است که زندگی می کنند و خوشبختانه تعامل بین تمام ادیان و مذاهب در کرمانشاه مثال زدنی است.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تاکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی فرصت های فتنه انگیزی را از دشمنان می گیرد، عنوان داشت: معاندین در عمل نشان داده اند که دشمنی آنها با اصل اسلام است و برای آنان شیعه و سنی مطرح نیست و بهترین مدرک برای این ادعا، قتل و عام پیروان مذاهب شیعه و سنی و حتی سایر ادیان الهی توسط داعش بود که این گروهک خود را برگرفته از اسلام می دانست.

حجت الاسلام چراغی توهین و اهانت مذاهب به همدیگر را نوعی آماده کردن بستر برای نزاع های مذهبی دانست و گفت: اگر خوب توجه کرده باشید در جامعه لطیفه های قومی و مذهبی وجود دارد که منشأ تمامی این لطایف انگلیسی ها و دشمنان دین اسلام هستند، دشمن می خواهد با این کار اقوام و مذاهب را از هم دور کند و اجازه ندهند که وحدتی در بین آنها حاکم باشد.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن از آغاز اغتشاشات تا به امروز نشان داده است که برای عملی شدن نیات شیطانی اش حاضر به انجام هر کاری است، در روزهای گذشته شبکه های ماهواره ای که خود را در مدیریت این آشوب ها عاجز دیده اند به سمت توهین و اهانت به اعتقادات مذهبی مسلمین تغییر جهت داده اند.

وی افزود: این تغییر سیاست رسانه های معاند نشان می دهد که دشمن در حوزه دین طرح های شیطانی بسیاری در دستور کار خود دارد و به نوعی می خواهد که در جهان اسلام یک جنگ بزرگ و طولانی مذهبی را کلید بزند.

حجت الاسلام چراغی در پایان سخنان خود گفت: ورود رسانه ها و شبکه های ماهواره ای معاند به مباحث دینی پروژه ای برای پر کردن شکست سیاسی آنان در حوزه رسانه است، لذا از این به بعد باید منتظر هجمه رسانه های معاند به اسلام و مبانی آن باشیم./1400/

ارسال نظرات