۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۷۲۳۵۷۵
امام جمعه قصر شیرین:

ایران در نظم نوین جهانی نقشی تعیین کننده خواهد داشت

ایران در نظم نوین جهانی نقشی تعیین کننده خواهد داشت
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: ایران در نظم نوین جهانی در عرصه های انرژی، نظامی و فناوری، فروپاشی هژمونی غرب و حوزه گفتمانی نقشی تعیین کننده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قصرشیرین اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در جهان گفتمان جدیدی تحت عنوان «گفتمان مقاومت» مطرح کرده است که همین امر باعث از بین رفتن نظام تک قطبی در جهان شده و به نوعی آمریکا را به انزوا کشانده است.

امام جمعه قصرشیرین تاکید کرد: تا امروز ایران به عنوان قدرت منطقه ای شناخته می شد ولی به اذعان بسیاری از کارشناسان غربی ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی است که می تواند معادلات جهانی را برهم بزند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه های انرژی، نظامی و فناوری، فروپاشی هژمونی غرب و حوزه گفتمانی نقشی تعیین کننده دارد.

حجت الاسلام صالحی گفت: امروز سپاه در حوزه موشکی پیشرفت های بسیاری دارد به نحوی که این حوزه را در جهان به چالش خواهد کشید و نمونه بارز آن ساخت موشک قائم 100 می باشد که با برد بالا می تواند نقش مهمی در ارتقا قدرت دفاعی کشور داشته باشد.

امام جمعه قصرشیرین تاکید کرد: بی گمان سیاستمداران به این امر واقف شده اند که مذاکرات برجام با شکست روبرو شده است، اما این بار ایران دشمنان می دانند که نباید در مقابله با ایران از حمله نظامی سخن به میان بیاورند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به توطئه آمریکا در انتقال داعش به افغانستان برای ایجاد یک چالش جدید، خاطرنشان کرد: آمریکا با خروج خفت بار خود از افغانستان به دنبال تقویت داعش در این کشور برای ایجاد چالش و ناامنی در غرب آسیا بویژه ایران، روسیه و چین است، لذا باید این کشورها در برابر این توطئه آمریکایی ها هوشیار باشند./1400/

ارسال نظرات