۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۲۳۶۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

ساخت اماکن فرهنگی پس از زلزله سرپل ذهاب پیشرفت چندانی نداشته اند

ساخت اماکن فرهنگی پس از زلزله سرپل ذهاب پیشرفت چندانی نداشته اند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: پنج سال از وقوع زلزله ساخت مساجد، سازمان های فرهنگی و تبلیغی و مجتمع های فرهنگی و تبلیغی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص زلزله سرپل ذهاب حرکت جهادی خوبی صورت گرفت و همه مردم ایران متحد شدند و پای کار آمدند و در کنار مسئولینی که برخی از آنها کم کاری و سوء استفاده هایی کردند کارهای خوبی انجام شد اما هنوز تا دستیابی به نتایج مطلوب که منجر به رضایت مردم شود، فاصله فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث فرهنگی و مذهبی باید در اولویت کارها قرار گیرد، افزود: پس از گذشت پنج سال از وقوع زلزله ساخت مساجد، سازمان های فرهنگی و تبلیغی و مجتمع های فرهنگی و تبلیغی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تقدیر از رئیس جمهور به دلیل توجه جدی به حوزه مباحث فرهنگی، گفت: رییس جمهور با توجه به عقب افتادگی های چند سال گذشته در این حوزه دستور جبران را با قید ضرب العجلی دو ساله صادر کرد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان امر مانند قبل کوتاهی کنند بر نارضایتی های مردم افزوده خواهد شد پس انتظار داریم با توجه به اینکه تلاش های خوبی صورت گرفته این فعالیت ها شدت بیشتری بگیرد تا اثری از نامیدی در مردم نبینیم.

وی افزود: اکنون بنیاد علوی در دو منطقه سرفیروزآباد و سرپلذهاب استان کرمانشاه امور مبلغین را بدست گرفته و کمک حال سازمان تبلیغات و مجموعه های فرهنگی و تبلیغی شده اند.

حجت الاسلام احمدی خواستار پیگیری مطالبات مردمی با موضوع تسریع در پرداختن تسهیلات شد و تصریح کرد: البته خدمات بسیار خوبی در این رابطه ارائه می شود و دستورات خوبی از سوی رئیس جمهور صادر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در بسیاری از موارد از نظر امورات فرهنگی عقب مانده ایم درحالی که باید کسری ها در مجموعه ای که به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی است، جبران شود.

حجت الاسلام احمدی همچنین خواستار تسریع در تکمیل مساجد، حسینیه ها و خانه های عالم شد و اذعان کرد: امسال پس از پنج سال بودجه خوبی از سوی آیت الله رئیسی در سفر به استان کرمانشاه اختصاص یافت که دستاورد های بسیار خوبی داشته و امیدواریم مسئولان امر در جذب صد درصدی این اعتبارات کمک کنند که بتوانیم شاهد جهشی خوب باشیم.

وی افزود: از حیث محتوایی انتظار داریم مجموعه های فرهنگی نظیر سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری ها از نظر محتوایی هم تقویت شوند و از این زمینه استفاده شود.

حجت السلام احمدی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه استانی محروم است و در آن فقر فرهنگی بیداد می کند و البته در اتفاقات اخیر هم شاهد فقر فرهنگی بودیم برهمین مبنا تا پایه های فرهنگی محکم نشود نمی توانیم بگوییم که تمام قد مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت مقاومت در برابر استکبار جهانی، افزود: باید فشنگ این جبهه را  پشتیبانی کنند تا با فعالیت در حوزه های فرهنگی و اعتقادی بتوانیم در مقابل هجمه ها بایستیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: هجمه اخیر صد درصد فرهنگی بود که سبب آزار بسیاری از نیروهای جبهه اسلام شد حتی برخی از این افراد را به شهادت رساندند و برخی هم از نظر عقیدتی تزلزل یافتند برهمین مبنا امیدواریم بتوانیم از این فرصتها استفاده کنیم و این زلزله را نعمتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به تمدن نوین اسلامی بدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما باید تحقق تمدن نوین اسلامی را از نظر عمرانی، فرهنگی و اجتماعی با اولویت مناطق زلزله زده پیگیری کنیم./1400/

ارسال نظرات