۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۲۳۷۱۹
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان خبر داد؛

جمع آوری ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات فطره در کاشان

جمع آوری ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات فطره در کاشان
اصفهان – حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در شهرستان کاشان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان، گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات از اداره کاشان و ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان زکات در اداره راوند کاشان جمع آوری شده است.

وی افزود: ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در شهرستان کاشان، یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان از بخش برزک، ۹۰۰ میلیون تومان در بخش قمصر، ۶۶۰ میلیون تومان در بخش نیاسر، ۳۹۰ میلیون تومان در بخش مرکزی و ۱۳۰ میلیون تومان در راوند جمع آوری شده است.

به گفته وی از ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات واجب و مستجبی جمع آوری شده یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان زکات فطره و کفارت و مابقی زکات واجب است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: ۷۵ درصد از این مبلغ برای محرومین و ۲۵ درصد برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

وی یادآور شد: از ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان زکات واجب و مستجبی جمع آوری شده یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در بخش پروژه‌های عام المنفعه ساخت مسجد و حسینیه و مدرسه و غسالخانه روستایی، یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان تهیه بسته‌های معیشتی و سبد کالا محرومین روستایی، ۸۲ میلیون تومان در بخش درمان، ۴۵۲ میلیون تومان در بخش جهیزیه، ۳۹۰ میلیون تومان در بخش مسکن محرومین و ۵۵۰ میلیون تومان در بخش پوشاک برای محرومین هزینه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: خیرین و تولید کنندگان روستای قه از توابع شهرستان کاشان نیز ۵ هزار دست لباس و همچنین ۶۵ میلیون تومان غذای گرم توسط ۲۵ رستوران در سطح شهرستان کاشان به محرومین اختصاص داده دادند.

به گفته وی در طرح شجره طیبه ۳۷ هزار متر اراضی گل محمدی در بخش بزرک و قمصر به صورت مادام العمر به زکات مستحبی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ۶۰ اصله درخت پسته در روستای آبشیرین و همچنین ۳۰۰ بوته گل محمدی، ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گلاب و ۲ هزار و ۸۰۰ لیترعرقیجات، ۲۵ راس گوسفند در بخش قمصر و برزک کاشان در شش ماهه نخست سال جاری به زکات اختصاص داده شد.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان مبلغ جمع آوری شده زکات را از ۹ روستا و شهر کاشان اعلام کرد و با اشاره به اینکه تا کنون در ۷ شهر و ۴۸ روستای تابعه شهرستان کاشان شورای زکات تشکیل شده است، اظهار داشت: ۲۰ درصد شورای زکات روستائی فعال، ۱۰ درصد نیمه فعال و ۷۰ درصد غیر فعال هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات