۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۲۳۹۵۶
نگاهی به خدمات بسیج در لرستان؛

از توزیع بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی تا آبرسانی به ۳۰۰ روستا

از توزیع بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی تا آبرسانی به ۳۰۰ روستا
لرستان - سوری با اشاره به حضور بسیج در عرصه های مختلف، علمی، فرهنگی، محرومیت زدایی، اجتماعی و امنیتی و خدمت رسانی، گفت: رسانه ظرفیتی عظیم برای بیان خدمات بسیج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، مجید سوری، ظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: برنامه های هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه شروع و تا پنج آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به به نقش بسیج در عرصه های مختلف و خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: رسانه ظرفیت عظیم برای بیان خدمات بسیج در جامعه و بین جوانان است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج «بسیج خدمتگزار مردم» است، گفت: بسیج در عرصه های مختلفی فرهنگی، علمی، اجتماعی، محرومیت زدایی، امنیتی و... در حال خدمت رسانی است.

توزیع بیش از 561 هزار و 900 بسته معیشتی بین نیازمندان

سوری به خدمات بسیج و گروه های جهادی اشاره کرد و عنوان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 561 هزار و 978 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی از توزیع 53 هزار لوازم تحریر خبر داد و یادآور شد: بسیج با همکاری سازمان زندان ها به آزاد سازی 227 زندانی کمک کرده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اهمیت کانال آب بر برای ترویج کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب، خاطرنشان کرد: تاکنون 60 کیلومتر کانال آب بر انجام شده و در هفته بسیج نیز 20 کلیومتر انجام می شود.

آبرسانی به 300 روستا توسط نیروهای جهادی بسیج

وی آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا از طرف بسیج سازندگی و گروه جهادی بسیج را از دیگر اقدامات بسیج عنوان کرد و ادامه داد: اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، رزمایش جهاد گران فاطمی، اردوهای راهیان نور در شهرستان الیگودرز، خرم آباد و بروجرد، و اردوی «راهیان پیشرفت» ویژه اقشار مختلف از برنامه های هفته بسیج است.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در راستای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، جشنواره تولید محتوای دیجیتال، نشست‌های بصیرتی، یادواره‌های شهدا، تجلیل از نخبگان بسیجی و کاسبان امین و همایش پیاده روی خانوادگی در هفته بسیج را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

سوری با اشاره به اینکه در فعالیت های علمی در 11 شهرستان مراکز رشد راه اندازی شده است و برخی به تولید محصول رسیده اند، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های شغلی در مرکز استان از دیگر برنامه ها است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات