۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۲۹۲
فرمانده سپاه کاشان خبر داد؛

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج
اصفهان – سرهنگ اکبری با اشاره به اجرای بیش ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در شهرستان کاشان، گفت: تحقق جامعه اسلامی هدف عالی و کلان بسیج مظهر مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۸۷۰ شهید از هزار و ۷۰۰ شهید دفاع مقدس شهرستان کاشان بسیجی هستند که این بیانگر مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است.

وی افزود: حضور مردم در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی بویژه در تأمین نیروی انسانی و پشتیبانی از جبهه در ۸ سال دفاع مقدس در پیروزی رزمندگان اسلام بر سپاه کفر تاثیرگذار بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با تبریک هفته بسیج و نامگذاری این هفته با شعار «بسیج خدمتگزار مردم»، گفت: برنامه‌های هفته بسیج امسال به دلیل تقارن آن با مناسبت‌های مختلف تا دهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی رویکرد اصلی برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری را خدمتگراری اعلام کرد و ادامه داد: کاشان با سبقه طولانی در خدمت رسانی و امور خیریه امسال نیز با بسیجیان و پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران با محوریت جهادی و شورا‌های محله اسلامی در یکصد محله شهری و روستایی پاتوق‌های خدمت رسانی با عنوان جهاد گران فاطمی فعال کرده است.

سرهنگ اکبری گفت: در پاتوق‌های خدمات رسانی محلات با محوریت مساجد خدمات متنوعی توسط بسیج به مردم می‌شود و نیرو‌های بسیجی درهفته بسیج نیز کماکان خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم را ادامه خواهند داد.

وی برگزاری میز خدمت با حضور مسؤولان شهرستان، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای خانواده، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره‌های حقوقی و تحصیلی، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و تولیدات خانگی، کمک‌های مومنانه، جهاد روشنایی برای خانواده‌های محروم و نیازمند با هدف تواتمند سازی آن‌ها در تولید برق و انرژی پاک با ایجاد نیروگاه‌های ۵ کیلواتی تولید برق خانگی را از جمله برنامه‌های تدارک دیده درهفته بسیج شهرستان کاشان اعلام کرد.

فرمانده سپاه کاشان اجرای برنامه روزانه رادیو مدرسه همت، تجدید میثاق نمایندگان بسیجان کاشان با نماینده، ولی فقیه در کاشان، مسابقات رزمی کاران و باستانی کاران با حضور ۴ استان به همراه افتتاح خانه تخصصی رزمی بسیج با حضور مسؤولان کشور، جشنواره ورزشی طلاب بسیجی انتخاب طلاب کشور، برگزاری مسابقات ورزشی بین پایگاه‌های بسیج، آغاز جشنواره ورزشی در ۵ رشته ورزشی از هفته بسیج تا دهه فجر، برنامه‌های قرآنی نسل نو ویژه دانش آموزان، گردهمایی دانشجویان متولدین ۵۸، یادواره شهدای دادگستری، همایش ائمه جماعات، همایش و کارگاه آموزشی توسعه مشاغل روستایی و زنجیره تولید، رویداد رسانه‌ای و تولیدات رسانه‌ای نسل آینده روشن ویژه دانش آموزان، شامگاه یاد یاران، عطرافشانی گلزارشهدای شهرستان، و دیدار با خانواده معظم شهدای بسیج از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در کاشان برشمرد.

سرهنگ اکبری همچنین میقات صالحین در نماز‌های جمعه، نمایشگاه طرح اسوه حوزه‌های مقاومت بسیج در مصلی‌های نماز‌های جمعه، تجمع شکوه پایداری و شکوه خدمت و اقتداربسیج با حضور بسیجیان شهرستان همزمان سالروز تأسیس شجره طیبه بسیج، اجرای جشنواره مالک اشتر و اسوه بسیجیان نمونه شهرستان، افتتاح کلینیک و مرکز مشاوره خانواده در کاشان، همایش دختران حاج قاسم، جشن میلاد حضرت زینب و روز پرستار، دومین ویژه برنامه بسیج پاره تن مردم، همایش فرماندهان و پیشکسوتان ایثار و شهادت، یادواره‌های متعدد شهدای شهرستان کاشان، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، اجرای گروه سرود خیابانی، پویش‌های مجازی، زنگ بسیج در مدارس، کوهگشت خانوادگی مشترک، برگزاری کارگاه‌های تحکیم خانواده، رونمایی از کتاب‌های شهدا، نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله بسیج و محفل ادبی شاعران بسیجی کشور را از جمله برنامه‌های هفته بسیج در کاشان برشمرد.

وی در ادامه از تعمیر و بازسازی حدود ۴۰ خانه مسکونی محرومین توسط گروه‌های جهادی در سال جاری خبرداد و افزود: حدودد ۴۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و جاده‌های مزارع به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها اختصاص داده شده است.

فرمانده سپاه کاشان همچنین از بازسازی و لایروبی چشمه‌ها و قنوات روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه خبر داد و اظهار داشت: بازسازی چشمه‌ها و قنوات روستایی با عنوان «جهاد آبرسانی» با همکاری دهیاری‌ها در سه روستای شهرستان انجام شد.

سرهنگ اکبری در ادامه رویکرد برنامه‌های هفته بسیج امسال را خدمت رسانی، نشاط و شادابی و جهاد تبیین، بازگویی و روشنگری مسائلی که طی دو ماه اخیر توسط دشمن انجام شد اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر و در راستای امیدآفرینی در جامعه اهتمام داشته باشیم.

وی یادآورشد: بسیج برخاسته از مردم، برای مردم و با مردم است و همیشه در کنار مردم با هدف خدمت رسانی و ایجاد امنیت پایدار و مقابله با نگاه‌های آلوده به کشور و مردم پای کارنظام و انقلاب ایستاده است و امیدواریم پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی که یادگار شهدا وامانت آن‌ها نزد ما است بتوانیم با صلابت و با اقتدار در عرصه‌های مختلف به اهتزاز در آورده تا آن را به صاحب اصلی اش تحویل دهیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات