۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۲۴۳۰۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

احکام تاریخ مصرف ندارند/امر به معروف در ناوگان مسافربری مورد توجه قرار گیرد

احکام تاریخ مصرف ندارند/امر به معروف در ناوگان مسافربری مورد توجه قرار گیرد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی اجرای احکام اسلامی را بدون تاریخ مصرف و برای همه دوران‌ها دانست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با مدیریت و کارکنان راه آهن کاشان، گفت: نقش راه آهن در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده و بی بدیلی است.

وی به اهمیت توجه به اوقات شرعی نماز در ناوگان مسافربری اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) می‌فرماید، ناوگان مسافربری هوایی، زمینی و دریایی زمان حرکت خود را با نماز تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: تنظیم حرکت ناوگان مسافربری با اوقات شرعی نماز به این معنی نیست که نماز مسافران قضا نشود بلکه به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نمازاول وقت مسافران اقامه شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن چهار وظیفه برای حکومت اسلامی تعیین شده است، اظهار داشت: بعد از تشکیل حکومت اسلامی، نماز در اولویت نخست و زکات و امر به معروف و نهی از منکر در اولویت‌های بعدی است.

به گفته وی نخستین وظیفه حکومت صالحان تلاش برای اقامه نماز و اهمیت دادن به نماز است و نماز باید در اولویت نخست حکومت اسلامی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه ساماندهی کوپه‌های قطار‌های مسافربری برای عدم اختلاط محرم و نامحرم و اختصاص کوپه‌های ویژه برای بانوان را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: رعایت حریم الهی توسط راه آهن جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اجرای احکام اسلامی را بدون تاریخ مصرف و برای همه دوران‌ها دانست و ابراز داشت: احکام الهی باید همیشه و همه جا اجرا شود چرا که جمهوری اسلامی ایران مترقی‌ترین احکام اسلامی دارد.

وی همچنین بر ساماندهی بلیط‌ های اینترنتی بین راهی ناوگان مسافربری راه آهن تأکید کرد و افزود: خرید بلیط اینترنتی برای مسافران بین راهی یک پارچه و براساس تفکیک جنسیتی و عدم اختلاط محرم و نامحرم ثبت و ضبط شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به تامین امنیت خطوط ریل راه آهن تأکید کرد و گفت: امنیت ریل راه آهن با کنترل الکتریسیته و پهباد از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم رعایت شئونات اسلامی حجاب و عفاف در قطار‌های مسافربری کوپه‌ای و اتوبوسی تأکید کرد و اظهار داشت: به امر به معروف و نهی از منکر در ناوگان مسافربری راه آهن باید اهمیت داده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان برخورد با هتک قانون اسلام در کشور اسلامی را الزامی دانست و گفت: باید تلاش شود تا از ارتکاب گناه در ناوگان مسافربری راه آهن جلوگیری شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات