۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۲۴۳۶۳
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی بیان کرد؛

خانواده؛ اساسی‌ترین نهاد اجتماعی در ساختار کلان جامعه

خانواده؛ اساسی‌ترین نهاد اجتماعی در ساختار کلان جامعه
حجت‌الاسلام موسوی گفت: خانواده عامل پیشرفت و موفقیت جامعه و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی در ساختار کلان جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در دوره آموزشی سبک زندگی که با محوریت «حیا» ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان تشکیل‌ شده بود، اظهار داشت: هر چه به بنیان خانواده اهمیت دهیم به همان نسبت و شاید خیلی بیشتر آثار و فواید آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: خانواده به‌عنوان کانون پیشرفت و موفقیت در جامعه همواره در حال تغییر و دگرگونی است؛ ازاین‌رو باید از کانون خانواده و پایه‌های آن مراقبت کنیم تا آثار و نتایج مثبت آن را در جامعه مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: درواقع می‌توان با برطرف کردن نیازهای مهم خانواده که یک‌نهاد بنیادی در جامعه است نظم اجتماعی را در جامعه ابقا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به موارد بالا می‌توان گفت که رابطه خانواده و جامعه یک رابطه دوسویه است و توجه به این نهاد مقدس و حمایت از آن سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: اصلاح جامعه به‌عنوان یک خانواده بزرگ انسانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه نزدیک شدن انسان به حیات حقیقی و دور شدن آن‌ها از ورطه نابودی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی سبب ناهنجاری‌های رفتاری بسیاری در جامعه شده و پیامدهای نامطلوبی دارد به‌طوری‌که روند عادی جامعه را به هم می‌ریزد.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: در واقع آسیب‌های اجتماعی ناهنجاری‌هایی است که در جامعه وجود دارد پس باید با تحکیم بنیان خانواده آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی افزود: از راهکارهای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت ارتباط‌های عاطفی میان اعضای خانواده و توجه به ارزش‌های معنوی، دینی و اخلاقی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دولت هم باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشکلات و خلأهای قانونی و حتی قوانین مزاحم در این زمینه را شناسایی کرده و با استفاده ازنظر متخصصان برای رفع این موضوع اقدام کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات