۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۲۴۴۱
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

وحدت ملی در گرو وحدت فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وحدت ملی در گرو وحدت فرهنگی ما است و باید این موضوع را در میان تمامی اقوام ایرانی پیوند دهیم.
حجت الاسلام سيدحسن رباني، رييس دفتر تبليغات
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی در جلسه مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: اسم دفتر تبلیغات نمی‌تواند واقعیت آن را بیان کند، اما این دفتر مجموعه‌ای عظیم از چندین اضلاع مشخص بوده که ماموریت‌های مهمی را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به اضلاع دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: یکی از اضلاع دفتر تبلیغات وجود دانشگاه باقرالعلوم(ع) در کنار مسائل آموزشی حوزوی است که با برگزاری دوره‌های آموزشی متفاوت به آموزش طلاب می‌پردازد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین وجود پژوهشگاه و چندین شعبه پژوهشکده‌ای آن از دیگر ابعاد دفتر تبلیغات است.

حجت‌الاسلام ربانی به مراکز قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن تلاش‌های بسیاری را در مسیر قرآنی کرده است و بزرگترین مدرسه قرآن پژوهی کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: این مرکز آبروی شیعه بوده و در بخش‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مبلغان دفتر تبلیغات اشاره کرد و گفت: موضوع فرهنگ‌سازی یکی از موضوعاتی است که دفتر تبلیغات اسلامی برآن تاکید بسیاری دارد و از این رو با بهره‌گیری از 25 هزار مبلغ دینی به این امر نیز اهتمام دارد.

حجت‌الاسلام ربانی افزود: 15 هزار مبلغ فعال در قم، مشهد و اصفهان ساماندهی شده‌اند و با برگزاری دوره‌های آموزشی متفاوت به اطلاعات روز و همچنین ضروری برای انجام بهتر تبلیغ دینی مجهز هستند.

وی به مطبوعات و نشریات دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: 18 مجله به صورت تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت می‌کنند که اطلاعات لازم را به گوش مخاطبان می‌رسانند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: همچنین وجود بوستان کتاب نیز در کنار دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی گوهری درخشان است.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به هیئت‌های علمی در پژوهشگاه و دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: 80 نفر عضو هیئت علمی پژوهشگاه دفتر تبلیغات هستند و 400 نفر نیز به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز 30 نفر به عنوان عضو هیئت علمی بوده و فعالیت‌های آموزشی را رصد می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه گفت: حقیقتا امروز وحدت ملی در گرو وحدت فرهنگی ما است و باید این موضوع را در میان تمامی اقوام ایرانی پیوند دهیم.

وی افزود: هدف اصلی دشمن وحدت فرهنگی ما است و امروزه به عنوان تهاجم فرهنگی، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است که باید حوزه فرهنگ بیشتر از گذشته کار کارشناسی کند./916/د102/ع

ارسال نظرات