۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۴۴۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز کرد؛

حساسیت شغل معلمی در تربیت نسل آینده

حساسیت شغل معلمی در تربیت نسل آینده
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با تأکید بر حساسیت شغل معلمی در تربیت نسل آینده، گفت: تعلیم و تربیت نسل آینده از وظایف مهم معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در همایش جهاد تبیین ویژه حلقه‌های صالحین و مدیران مدارس متوسطه بجنورد، اظهار داشت: به دلیل اینکه شغل معلمی با تعلیم و تربیت انسان‌ها ارتباط دارد به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ جایگاهی حساس‌تر از معلمی نیست.

وی افزود: خانواده‌ها به دلیل اینکه برای تعلیم و تربیت فرزندان خود اهمیت قائل هستند آن‌ها را به مدرسه فرستاده و به معلم می‌سپارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با بیان اینکه بسیاری از معلمان باجان و دل برای تربیت فرزندان ما تلاش می‌کنند، اضافه کرد: البته بعضی از معلمان هم مسائل مالی را در مقابل موضوع تعلیم و تربیت قرار داده و کم‌کاری می‌کنند.

وی ادامه داد: البته که ما در جریان مسائل و مشکلات معیشتی معلمان هستیم، اما موضوع تعلیم و تربیت از حقوق معلمان جداست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: نباید این دو موضوع را به هم ربط داد؛ چراکه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان موضوعی کاملاً جدا از موضوع تسهیلات و حقوق معلمان است.

وی خاطرنشان کرد: باید تا زمانی که معلم سر کلاس است هیچ کم و کاستی برای دانش آموزان نگذارد و خود را مدیون ابتدا خداوند و وجدان خود و بعدازآن دانش آموزان نکند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: گاهی اوقات خانواده‌ها به دلایل گوناگون ازجمله وجود آسیب‌های اجتماعی در خانواده موضوع تربیت فرزندان خود را رها کرده و به آموزش‌وپرورش سپرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این‌گونه موارد این معلمان هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در تعلیم و تربیت این دانش آموزان داشته و با پرورش آن‌ها برای این آینده‌سازان کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه در برخی موارد نسبت به تصمیم‌گیری‌ها، کوتاهی‌ها، کم‌کاری و ترک فعل‌ها، اعتراضاتی داشته و مطالبه گری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اما در اغتشاشات اخیر مطالبه گری وجود نداشت و خواسته‌ های اغتشاشگران بیشتر موجب سرکوب و عقب‌گرد جامعه می‌شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات