یادداشت؛
ده نکته خلاف واقع و خلاف اخلاق در یادداشت آقای محققداماد
حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نکاتی در خصوص یادداشت آقای محقق داماد ذکر کرده و پرده از پارادوکس عقیده ایشان در خصوص تربیت طلبه در حوزه علمیه قم برداشته است.
به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، اخیرا آقای سید مصطفی محقق داماد طی یادداشتی که در آخر معلوم نشد برای سایت اصلاحطلبان انتخاب ارسال شده و یا در جواب به تقاضای پایگاه خبری تحلیلی جماران جهت مصاحبه برای پاسخ مشخص به پارهای از پرسشهای خاص و یک طرفه نگارش شده است، از برخی افراد و مؤسسات که از بودجه دولتی استفاده میکنند، بدون اسم بردن و بیان جرم و صرفا با کنایه انتقاد کرده است؛ در همین راستا حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی نکاتی در خصوص یادداشت اخیر آقای محقق داماد ذکر کرده است که در زیر میخوانید:
درباره این یادداشت چند نکته قابل ذکر است:
- ۱-آقای محقق داماد در این نوشته تلاش دارد از مرحوم پدرش و بیت امام راحل و آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به نفع خود سود برد تا افراد و مؤسسات ارزشی را بکوبد و خود را حق جلوه دهد؛
- ۲-در زمان فعلی که هجمههای ظالمانه و ناجوانمردانه علیه روحانیت مظلوم و حوزه علمیه توسط دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان وجود دارد کلام ایشان کمکی به اراذل و اوباشی است که در این زمینه فعال هستند؛
- ۳-مقام معظم رهبری از افرادی مثل ایشان که تلویحا نظام را به قتل مهسا امینی متهم کرده بودند خواسته بود حال که بر اساس گزارش پزشکان متخصص، پلیس و گشت ارشاد مرتکب جرمی نشدهاست، تهمت تلویحی خود را جبران نمایند اما ایشان نه تنها عقب ننشست که بر کار ناشایست و دشمنپسند خود و همان موضع خلاف واقع خویش افزودند؛
- ۴-اینان که ادای روشنفکری را در میآورند و معتقدند باید اجازه داد حتی اراذل و اوباش به فحاشی و تهمت خود نسبت به نظام ادامه دهند اما وقتی با مخالفان خود مواجه میشوند گویا انسان دیگری شده اند و مخالفان خود را به بدترین کلمات و تؤهینآمیزترین شیوه میکوبند؛
- ۵-در همین نوشته کوتاه ضد اخلاقی، ایشان، این جملات را نثار مخالفین خود میکند: عدهای زبان دریده، بی ادب، بیسواد و تحصیل نکرده، بیتربیت، عدهای کودکان ناشسته لب از شیر و ...
- ۶-آقای محقق داماد همواره دارای نمونههای بی اخلاقی در مجادلات سیاسی بودهاند ایشان علیه آیت الله شاهرودی در دوره ریاستشان بر قوه قضائیه اطلاعیهای صادر نکردند و سخنی نگفتند و تنها زمانی که ایشان از ریاست قوه قضائیه کنار رفتند ناگهان به یادشان افتاد که اشکالات کار ایشان را آن هم نه خصوصی که در اطلاعیهای عمومی به سمع مردم برساند که نمونهای از بیاخلاقی محض را نشان دادند؛
- ۷-ایشان مخالفان خود را کسانی میداند که نمیخواهند ایران با دنیا ارتباط برقرار نماید و روشن است که این تهمتی آشکار است و در این راستا در مسیر رئیس جمهور پیشین قرار دارد که آقای رئیسی را متهم به همین تهمت میکرد و حتی میگفت اگر آقای رئیسی بیاید بین پیادهروها دیوار میکشد و مسیر زن و مرد را جدا میکند، در حالی که از زمانی که آقای رئیسی آمدهاند گشایشی در ارتباطات بین المللی مخصوصا با کشورهای منطقه حاصل آمده است؛
- ۸-ایشان هرگاه از قلم یک حوزوی علیه شخصیتهای ارزشی مطالبی نگارش شود گویا اصلا نشنیده و یا حتی او را تشویق هم میکند اما به مجرد آنکه از فرد ارزشی مطلبی علیه مواضع ایشان یا همقطارانش طرح شود رگ غیرتش باد میکند و ناگهان به یاد ارزشهای اصیل میافتد و وا اسلاما سر میدهد؛
- ۹-ایشان میداند که موضع فردی از یک مؤسسه به منزله موضع آن مؤسسه نیست چنانکه رئیس مؤسسه مورد اشاره ایشان در این زمینه نیز موضع شفاف گرفتند اما از این بهانه به شکل غیر اخلاقی بهره برده تا نهادهای زیر نظر رهبری را تضعیف نماید.
- ۱۰-وی با بیان جمله: (به نظرم علت آن «عدم تربیت» است. قبلا حوزه علمیه قم تربیتی بود) دست به یک نوع عمل غیر اخلاقی میزند و ابتدا به طور کامل با این جمله به مخاطب القا میکند که حوزه علمیه تربیتی نیست و از گذشته خود بریده شده است و بعد برای اینکه برای خود راه فراری باز گذارد میگوید البته این افراد در حوزه درس نخواندهاند و این چنین دچار پارادوکس میشود. خب اگر درس نخواندهاند و شما دارید درباره افرادی سخن میگویید که در حوزه درس نخواندهاند پس چرا نام حوزه را در این بخش میبرید و آنها را تلویحاً تربیت شده حوزه میدانید؟
محمدعلی اسدی نسب
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بسیار خوب و بجاست
پاسخ