۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۲۴۵۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری مطرح کرد؛

خدمات بسیج برای مردم تبیین شود/ آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، اقدامی ارزشمند

خدمات بسیج برای مردم تبیین شود/ آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، اقدامی ارزشمند
امام جمعه موقت تهران گفت: باید فهرستی از خدماتی که بسیج در جامعه داشته است منتشر و به اطلاع مردم رسانده شود و با این روش از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز دشمن ستیز جمعه که در مصلی تهران برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تاسیس بسیج تنها ۲۲ روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی که انقلاب وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی یعنی شیطان بزرگ آمریکا شد، یک الهام قدسی و اشراق ملکوتی بر قلب مطهر امام راحل بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه با بیان اینکه خط جهاد در راه خدا امتداد دارد، ابراز کرد: خط جهاداز آغاز تا زمان پیامبر و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت و اینها بشارت آمدن کسانی از همشهری‌های سلمان هستند که می‌آیند و این راه را ادامه می‌دهند و ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره شرایط کشور خاطرنشان کرد: جان کلام در سخنان امام عزیز این بود که مسئله بین ما و جریان استکبار جهانی مسئله پیشرفته است، آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند و به آن قوتی که برای خود ترسیم کرده در ساحت‌های گوناگون دست یابد، زیرا اگر این گونه شود منطق دشمنان ما که منطق لیبرال دموکراسی است، باطل می شود لذا عصبانی هستند و نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و از اول پیروزی انقلاب در برابر منطق انقلاب اسلامی مانع ایجاد می‌کنند به هر شکلی که برای آنها ممکن باشد تا این پیشرفت محقق نشود.

وی افزود: هر کسی ایران را دوست دارد باید برای پیشرفت کشور کار و تلاش کند این دستور رهبری کار همه ما و همه گروه‌ها است، برادران و خواهران بسیج امید کشور برای پیشرفت هستند؛ این را بگویم هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج اینها امید ما برای رسیدن به آرزوهایمان آرزوهای انقلاب اسلامی و آرزوهای ملت ایران است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه معجزه تفکر بسیجی را در دفاع مقدس، سازندگی، دفاع از فرهنگ اقلاب اسلامی، علم و پیشرفته و در مقابله با فتنه‌ها و عمق بخشیدن به امنیت کشور دیده‌ایم، اظهار داشت: ما امتداد تفکر بسیجی را در حزب الله لبنان، در انصارالله یمن، در مجاهدان فلسطین، در سوریه و حشد الشعبی عراق و در جای جای دنیا مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان، عنوان کرد: اگر بسیجی الگو و نمونه می خواهید شهید فخری زاده است؛ عارف، عالم، دانشمندی که مجاهدت او حرکت علمی را در کشور بسیار جلو برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با گرامی داشتن یاد سردار شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: به کوری چشم دشمنان خط سرخ همچنان ادامه دارد.

وی از شهید فرید الدین معصومی که نخبه کشوری بود و در جریان حمله تروریستی به شاهچراغ به شهادت رسید نیز یاد کرد و گفت: شهادت داوود جعفری در سوریه نیز نشان داد که راه ما ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران با تصریح بر اینکه اکنون نوبت اعجاز دیگر تفکر بسیجی است، ابراز کرد:  در گام دوم انقلاب اسلامی باید بسیج در همه ساحت‌ها بدرخشد؛ نخست در ساحت ساخت انسان تراز انقلاب اسلامی در جهاد پیشرو، در خودسازی، در جامعه‌پردازی، در تمدن‌سازی و در یک کلمه در پیشرفت، چشم امید به بسیج است.

وی با بیان اینکه چشم امید امام ملت و شهیدان به اراده‌های پولادین بسیج است، افزود: در جهاد علمی، تولید، ترویج معنویت و اخلاق‌مداری، ترویج سبک زندگی اسلامی و... بسیج باید حضور داشته باشد چشم امید امام ملت و شهیدان به اراده‌های پولادین بسیج است امیدواریم به بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان اولویت داده شود اصلی‌ترین جایی که باید برای امتداد خط بسیج سرمایه‌گذاری کرد، این حوزه است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که به مسجد و پایگاه‌های مقاومت در بسیج نیز باید بیش از گذشته توجه کرد.

وی با اشاره به توجه به بسیج اصناف و محلات خاطرنشان کرد: بسیج محلات و بسیج اصناف نیز مهم هستند و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد فهرست خدماتی که بسیج در جامعه داشته است باید منتشر و به اطلاع مردم رسانده شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفری که در راس هیاتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان داشت، عنوان کرد: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است، با گروه‌های مختلف مردم دیدار کردیم همچنین دیدگاه‌های علما، نخبگان و سران طوایف را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: باتوجه به حوادثی که رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته و مجروح شدند، این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود و علی‌رغم تدابیر استانی، ایشان فرمودند که این هیات به استان برود و مسائل را بشنود و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: طی یک هفته این کار به صورت فشرده انجام شد نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت به دست آمد و از میزبانی پر از مهر و محبت مردم، مسئولان، سران طوایف و نخبگان سیستان و بلوچستان تقدیر می‌کنم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین بیان داشت: از مواضع انقلابی و بسیجی دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در برابر رفتارهای مضحک تروئیکای اروپایی و مواضعی که کشورهای اروپایی نسبت به حقوق بشر دارند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در برابر جبهه غربی محکم و انقلابی ایستادند، تاکید کرد: غنی‌سازی 60 درصد در فردو آغاز شد، برخی از کشورهای اروپایی‌ها بدانند که حسابشان پیش ملت ایران مفتوح است، این‌ها خیلی به جمهوری اسلامی جفا کردند و روزهای سختی خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌ علی‌اکبری در خطبه اول نمازجمعه امروز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: کسانی که امیدشان به خداست و دل‌بسته به ملاقات حق هستند، موید به نصرت الهی هستند؛ حتی اگر این‌ها در برابر جبهه کفر اندک باشند، سربلند و پیروز هستند.

وی در ادامه به توصیف ویژگی‌های افرادی که در جبهه حق هستند براساس آیات قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: قرآن کریم از این خط روشن به عنوان «حزب‌الله»، مجاهدین و انصار و کسانی که آرمان‌های الهی را محقق می‌کنند، یاد می‌کند. خط جهاد در راه خدا ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه همشهریان سلمان فارسی در مسیر حق گام برخواهند داشت، گفت: خداوند را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی در مسیر حق گام برمی‌داریم. ما معجزه بسیج را در چهل سال اول انقلاب مشاهده کردیم و در چهل سال دوم نیز شاهد خواهیم بود.

وی در پایان سخنانش برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی فوتبال آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم خوش بدرخشند و دل ملت عزیزمان را شاد کنند.

ارسال نظرات