۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۲۴۶۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حوزه علمیه باید خروجی هدفمند داشته باشد

حوزه علمیه باید خروجی هدفمند داشته باشد
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه حوزه ما باید خروجی هدفمند داشته باشد و ظرفیت های خود را بشناسد، گفت: باید از ظرفیت حوزه در عرصه های مختلف به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه لرستان گفت: روحانیت استان لرستان از بدو انقلاب شخصیت های فرهیخته و برجسته ای داشته و روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در روزهای سخت و تاریک اوایل انقلاب که هیچ روشنایی و علامتی از پیروزی و موفقیت در اذهان نبود، همان طرز تفکر و اقدامات بسیجی باعث شد که آنها را در صحنه نگه دارد و به عنوان یاران امام(ره) و حامیان دین و مذهب و انقلاب اقدامات و فعالیت های خود را به انجام برسانند.

وی عنوان کرد: و این روحیه بسیجی و رشادت‌ها و ازخودگذشتگی ها از بعد پیروزی انقلاب اسلامی در طلاب و روحانیون ادامه داشت تا جایی که خیل عظیمی از آنان بدرجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: طلاب و روحانیت اگر می خواهند منشأ خدمتگزاری باشند باید از برنامه های مدون مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه علمیه که از قبل تنظیم شده اطلاع کافی پیدا کنند که فعالیت های تخصصی و تحصیلی خود را برای خروجی و ماندگاری هدفمند بر اساس آنها تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مدارس امین، مساجد، مراکز فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی ما به روحانیون انقلابی، خوش ذوق، با سلیقه، با سواد، فرهیخته، دارای تحصیلات تکمیلی، خطیب و در عین حال بومی نیاز دارد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حوزه ما باید خروجی هدفمند داشته باشد و ظرفیت های خود را بشناسد، گفت: طلاب و روحانیونی در این مسیر موفق و ماندگار خواهند بود که در درس و بحث و تحصیل در حوزه مُمَحَض باشند و کارها و فعالیت‌های جانبی را کنار بگذارند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات