۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۲۴۵۶۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بصیرت مهم ترین شاخصه ماندگاری بسیج است

بصیرت مهم ترین شاخصه ماندگاری بسیج است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه بصیرت مهم ترین شاخصه ماندگاری بسیج است، گفت: تکیه بر بصیرت، دشمن شناسی و معرفت افزایی از رموز موفقیت بسیج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار فرماندهان، کارکنان و بسیجیان که به مناسبت هفته بسیج در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در گلزار انقلاب اسلامی که از سال ۴۲ شروع شد روئید و ثمر داد و در تمام بحران ها و فراز و نشیب ها با موفقیت و سرافرازی وظیفه سنگین خود را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ثمر رسیدن بسیج ثمر دادن بسیج افزود: امروز دیگر بسیج یک نهاد صرفاً نظامی نیست و در همه ساحت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی و محرومیت زدایی حضور دارد و آن چیزی که سبب عصبانیت دشمن شده است همین است که به هر سمت و سویی روی می آورد آن روح حماسی، فداکاری و ایثار را در بسیج و بسیجیان مشاهده می کند.

وی در ادامه به بیان علل ماندگاری بسیج اشاره کرد و گفت: همان علل و عواملی که سبب شده بسیج ماندگار بشود در ادامه کار هم به همان ها نیازمند است، امروز باید آن علل و عوامل را شناسایی کنیم و بر کیفیت آنها بیافزاییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه یکی از آن علل و عوامل خودسازی است، گفت: امروز نیاز به این روحیه خودسازی، ایثار و فداکاری نیازمند هستیم.

وی علت دیگر ماندگاری بسیج را علم و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: بسیجی باید در این کارزار علم و دانش که انتهایی ندارد در حال آموختن باشد؛ در هر جایی که حضور و وظیفه دارد دانستنی های خود را افزایش دهد و آن دانستنی ها را در خدمت به مردم قرار دهد؛ اگر در حوزه علمیه، نظامی یا در دانشگاه است اگر مسئولیتی دارد بایستی همیشه و مدام دانش خود را افزایش دهد و دانش خود را در خدمت به مردم قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امروز مسابقه ای است برای رسیدن به قله های اقتدار و این قله های اقتدار با علم و ایمان به دست می آید، گفت: یک بال آن علم و بال دیگر آن ایمان است.

وی ادامه داد: علم به انسان روشنایی می دهد، اگر علم نباشد انسان در تاریکی خواهد بود و اگر این روشنایی جلوی پای ما را روشن کند هم پرتگاه ها را بهتر خواهیم دید و هم بهتر به مقصد خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عامل دیگر ماندگاری بسیج را بصیرت خواند و گفت: کسی که با خدا معامله کرد خداوند راه و مسیر را به او نشان خواهد داد و او را در دشمن شناسی یاری خواهد کرد و شیوه هایی که دشمنان دنبال می کنند و اهداف را تشخیص خواهد داد.

وی افزود: تکیه بر بصیرت، دشمن شناسی و معرفت افزایی در این زمینه جزو رموز موفقیت بسیج خواهد بود، ما به لحاظ سن و سال از شهدای هم سن و سال شهید فهمیده داریم تا کهنسال، شهیدی داریم که وقت برداشت محصول به دوستان خود می گفت: مرجع تقلید من فرمان داده که الان باید در جبهه‌ها باشم، این یک بصیرتی است که از درون می‌جوشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خصوصیت دیگر بسیج را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه ای است که بقیه واجبات حول محور آن می گردند؛ البته امر به معروف و نهی از منکر با منطق، استدلال، حُسن‌خلق، خوشرویی و شیوه های نو، تاثیرگذار و به دور از پرخاشگری، بد زبانی و تلخ‌زبانی هم در جنبه فردی و هم در جنبه اجتماعی اثرگذار است.

وی گفت: باید مراقبت کنیم در گام دوم انقلاب اسلامی ما در مسیری حرکت کنیم که آن کاستی‌های گام اول را برطرف کنیم و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به کسانی که مسئولیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و دینی دارند داشته باشیم./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات