۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۲۴۸۱۹

دیدار سرپرست جدید حوزه علمیه خواهران اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد

دیدار سرپرست جدید حوزه علمیه خواهران اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد
اصفهان ـ سرپرست جدید حوزه علمیه خواهران اصفهان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار سرپرست جدید و مسئولین حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در جمهوری اسلامی انجام گرفت، تاسیس حوزه های علمیه خواهران بود که کار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه بنده همیشه طرفدار تاسیس حوزه علمیه خواهران بوده و هستم، خاطرنشان کرد: به نظر حتی باید به طلاب خواهر نیز شهریه پرداخت شود، چرا که تقویت حضور دختران و بانوان به سمت تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه بانوان کار فرهنگی خوب و موثری در سطح جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در ادامه تصریح کرد: تأثیر حضور بانوان در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی کمتر از تربیت برادران مبلغ نیست، حتی اگر پس از تحصیل در حوزه های علمیه، بانوان به عرصه زیبنده و شایسته مادری و همسری روی بیاورند، باز هم تحصیل علوم دینی برای بانوان مفید بوده است.

وی با بیان اینکه من در تاریخ سراغ ندارم مردی خوب در خانواده ای با مادری بد تربیت شده باشد، اظهار کرد: اغلب مردان خوب دارای مادری عالی مقام بوده اند، اما افراد زیادی در تاریخ نقل شده اند که خوب بوده ولی پدری بد داشته اند که این نشان از قدرت تاثیر مادر در تربیت ارکان خانواده دارد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه وجود یک همسرو مادری خوب ریشه ایجاد یک خانواده خوب است تصریح کرد: شغل معلمی یکی از شغل های بی بدیل برای بانوان بوده که لازمه آن تحصیل علوم دینی وخاصه مباحث اخلاقیات است.

وی خاطرنشان کرد: باید به طلاب خواهر حوزه های علمیه نیز این تذکر را داد که علی رغم تحصیلات علوم دینی حتی تا سطح عالیه ولی در هنگام ازدواج و در زندگی باید از عجب و غرور در مقابل همسر و شریک زندگی خود اجتناب ورزند چرا که عنان زندگی طبق دستور اسلام باید در دست مرد باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حوزه های علمیه خواهران باید بیشتر بر تربیت یک انسان و مادری با همه جنبه های اخلاقی به جای فقاهت کامل و رسائل و مکاسب تاکید کرد، هیچ جایگزینی برای نقش مادری متعهد و با اخلاق در جامعه نیست و این موضوع کم اهمیتی نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت نقش بانوان در خانواده، اظهار کرد: باید نقشه راه و مسیر تدریس علوم ما در حوزه های علمیه خواهران این باشد که بانو، همسر ومادری خوب و در قامت یک انسان واقعی تربیت شود، بنابراین راه اندازی و تقویت حوزه های علمیه کار ارزشمندی است.

آیت الله طباطبایی نژاد یا اشاره به ضرورت تربیت مبلغین دینی خواهر برای جامعه امروز، تصریح کرد: بدون شک تاثیر کلام و رفتار تبلیغی یک بانو برای بانوان دیگر بیشتر از نفوذ کلام یک مبلغ دینی مرد و روحانی برای آنها است. تقویت و راه اندازی حوزه های علمیه یک کار ریشه ای در نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: طی این سالها دو اقدام نظام از دیگر امور در پیشبرد اهداف انقلابی و نشر و گسترش اسلام ناب و مکتب تشیع در جهان مهمتر بوده است، نخست راه اندازی جامعه المصطفی العالمیه و تربیت مبلیغن بین المللی و دوم تاسیس حوزه های علمیه خواهران است، هر بانویی که مزین به علوم دینی بشود، می تواند خانواده خود را تربیت کند.

در ابتدای این دیدار، زهرا شفیعی، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن اشاره به برخی از اقدامات و دستاوردهای حاصله حوزه علمیه خواهران استان طی این سالها گفت: آمار کل طلاب خواهر در حال تحصیل در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان 5473 نفر است، همچنین 8123 نفر کل فارغ التحصیلان طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است و تا به امروز 1011 نفر تعداد طلاب سطح سه حوزه علمیه خواهران بوده و برخی از طلاب نیز در سطح چهار حوزه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

سرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: رشته های مشاور دینی، تربیت کودک و نوجوان، مطالعات زنان، اخلاق و تربیت اسلامی، فقه و اصول و مدرسی ادبیات عرب، ..از جمله رشته های تعریف شده در حوزه علمیه خواهران است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات