۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۸۵۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در آموزش و پرورش تبیین شود

شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در آموزش و پرورش تبیین شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه معرفی شخصیتی مانند حاج قاسم مستند قرآنی دارد، بر تبیین شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در آموزش و پرورش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در اختتامیه مسابقه سراسری کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: تجلیل از شهید امری قرآنی است معرفی شخصیتی مانند حاج قاسم مستند قرآنی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن حاج قاسم‌ها نیاز به تبیین آرمان‌ها و شاخصه‌های حاج قاسم برای نسل امروز و نسل‌های آینده است، افزود: نقش آموزش برای تبیین آرمان‌ها و شاخصه‌های حاج قاسم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر تبیین شاخصه‌های حاج قاسم در آموزش و پرورش، اظهار داشت: هزینه مومن برای اسلام اندک است، از این رو حاج قاسم طی چهل سال مأموریت ریالی دریافت نکرد و اندک حقوقی خود را نیز به نیازمندان می‌بخشید.

وی به لزوم شناخت توطئه‌های دشمن اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه‌های دشمن نابودی کشور‌های لبنان، سوریه، عراق و ایران بود که دشمن در این توطئه شکست خورد، اما باید مراقب توطئه‌های بعدی دشمنی بود که هیچگاه دست از توطئه برنمی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه برخی به دنبال کم رنگ کردن شاخصه انقلابی گری حاج قاسم هستند، گفت: این فرمایش حاج قاسم که فاصله رهبرمعظم انقلاب با مراجع از زمین تا آسمان است بیانگر جایگاه مهم رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شجاعت و نهراسیدن از دشمن و تدبر حاج قاسم از ویژگی‌های تأثیر گذار این فرمانده لشکر اسلام است.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز به ضرورت تبیین شخصیت حاج قاسم سلیمانی نوجوانان و جوانان تأکید کرد و افزود: یکی از ضرورت‌های امروز تبیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیتی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای مردم است.

وی ادامه داد: در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم، بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایران و عراق شرکت کردند که همین تشییع بزرگ تبیین بزرگی است که باید به آن توجه شود.

فرماندار کاشان افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از انقلاب و در ۴ دهه گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس، دفاع از حرمین امامان معصوم(ع)، تشکیل گروه‌های مقاومت و در مبارزه با دست نشانده‌های استکبار اقدمات بسیاری انجام داده که ناشناخته است و باید به جهانیان شناسانده شود.

زارعی برگزاری مسابقات کتابخوانی را یکی از راه‌های تشویق جوانان در مطالعه شخصیت حاج قاسم دانست و افزود: کاشان نقش مهمی در برگزاری مسابقات کتابخوانی و انتشار کتاب‌هایی در شناساندن شخصیت این شهید والامقام دارد.

لازم به ذکر است اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» با شرکت ۳ هزار نفر از ۳۱ استان کشور انجام شد و همزمان مسابقه کتابخوانی مردی که فتح الفتوح کرد از کتاب «لطافت در عین صلابت» با ۶۳ ویژگی اخلاقی و رفتاری به عدد سن حاج قاسم به نوشته محمد علی نژاد همراه با ۳۱۳ جایزه ارزنده آغاز شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات