۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۴۶۳۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دانش آموزان دشمن شناس باشند

دانش آموزان دشمن شناس باشند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دانش آموزان در کنار تلاش‌های علمی و کسب معرفت و تقوا، دشمن شناس باشند و در شناخت دشمن اشتباه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز دبیرستان استعداد‌های درخشان سینائیان با تبریک هفته بسیج به دانش آموزان بسیجی گفت: بسیجی با استعداد حداکثر باید تلاش علمی و معنوی و بصیرت را داشته باشد.

وی افزود: شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر و نفر چهارم کنکور سراسری پزشکی بود که با آغاز جنگ تحمیلی دانشگاه را رها کرد و عازم جبهه شد و به عنوان مسؤول عملیات انتخاب شد و در ۲۳ سالگی به فرماندهی لشکر رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فرمایش امیرمومنان(ع) مبنی بر اینکه علم سبب اقتدار است، اظهار داشت: علم بدون تقوا منجر به نابودی انسان‌ها است و علم با تقوا منجر به نجات و رفاه و آسایش انسان است.

وی از شهید چمران به عنوان یکی از بسیجیان علمی نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: شهید چمران با وجود موفقیت‌های علمی و اجتماعی در آمریکا برای مبارزه با اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین راهی لبنان شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دانش آموزان با استعداد درس را برای رضایت خدا بخوانند و از استعداد خدا دادی حداکثر استفاده را برای خدمت به مردم و نظام و کشور داشته باشند.

به گفته وی دانش آموزان با استعداد ایرانی فعالیت‌های علمی به زمین مانده را در آینده بردارند و در پیشرفت‌های مهم علمی آینده کشور سهم بزرگی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: امروزجمهوری اسلامی ایران با تلاش استعداد‌های جوان در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، پزشکی، به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است و دنیا به حیرت انداخته است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت سبب شناخت دوست و دشمن و توطئه شناسی می‌شود به تلاش حداکثری دانش آموزان برای کسب علم و معرفت و تقوا تأکید کرد و اظهار داشت: دانش آموزان در کنار تلاش‌های علمی و کسب معرفت و تقوا، دشمن شناس باشند و در شناخت دشمن اشتباه نکنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات