۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۲۴۵۶۳
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

حفظ آرمان های شهدا؛ مهم ترین وظیفه امروز ما

حفظ آرمان های شهدا؛ مهم ترین وظیفه امروز ما
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: عهد و پیمان ما با شهدا اهتمام به تبیین فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در گلزار شهدای دارالسلام در جمع مردم، گفت: شهدا هم در عهد و پیمان اطاعت و هم در عهد و پیمان نصرت وظیفه خودشان را انجام دادند.

وی با اشاره به دو عهد و پیمان اطاعت و عهد و پیمان نصرت در قرآن، افزود: در عهد و پیمان اطاعت اگر امامان دستور دادند باید به آن عمل کرد، اما در عهد و پیمان نصرت اگر دستور هم ندهند باید یاری کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: در شب عاشورا امام حسین در جمع اصحاب می‌فرماید، من بیعت را از شما برداشتم، منظور بیعت عهد و پیمان نصرت نبود، چرا که در عهد و پیمان نصرت اگر امام تنها باشد باید او را یاری کند.

به گفته وی شهدا هم در عهد و پیمان اطاعت و هم در عهد و پیمان نصرت وظیفه خود را انجام دادند و امام معصوم را ندیدند اما نائب عام امام زمان را یاری کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را که بزرگترین سرمایه عمر خود بود به اسلام هدیه دادند، گفت: وظیفه امروز ما تجدید عهد و میثاق با شهدا و ادامه راه آن‌ها و حفظ آرمان‌های آنها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم توجه و عمل به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: عهد و پیمان ما با شهدا اهتمام به تبیین فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات