۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۵۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ائمه جماعت مساجد را به مدرسه تفسیر و حدیث تبدیل کنند

ائمه جماعت مساجد را به مدرسه تفسیر و حدیث تبدیل کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم توجه به پیام‌های رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز تأکید کرد و گفت: ائمه جماعت مساجد را تبدیل به مدرسه تفسیر و حدیث کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در برنامه مسجد مکرم با تبریک هفته بسیج، گفت: مسجد مکرم یکی از شاخصه‌های شهر مکرم است.

وی داشتن مسجد تراز اسلامی را در گرو داشتن شهر مکرم دانست و با بیان اینکه یکی از ارکان شهر مکرم مسجد مکرم است، افزود: شهر مکرم عبارت قرآنی و به معنای شهر متقین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه حضور در مسجد باید همراه با آراستگی و بوی خوش عطر و لباس تمیز باشد، گفت: هزینه عطر پیام اکرم (ص) بیشتر از هزینه غذای ایشان بود.

وی ادامه داد: مال و فرزند زینت دنیا هستند، از این رو هنگام رفتن مسجد فرزندان خود را به مسجد بیاورید و مومنین و متمکنین برای رفتن به مسجد وجه نقد همراه خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه دستاورد مومنین از مسجد زینت و ایمان است به راه‌های ارتقای ایمان در مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد باید سبب ارتقای ایمان مومنین شود.

وی به لزوم توجه به پیام‌های رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز تأکید کرد و افزود: ائمه جماعت باید مسجد را تبدیل به مدرسه تفسیر و حدیث کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر اختصاص دادن روزانه ۵ دقیقه به حدیث و تفسیر از سوی امامان جماعت تأکید کرد و گفت: روزانه با پنج دقیقه خواندن صحیفه سجادیه به همراه ترجمه آن می‌توان ۲ صفحه از کتاب صحیفه سجادیه را خواند.

وی گفت: امامان جماعات مساجد اگر روزانه ۵ دقیقه را به خواندن صحیفه سجادیه اختصاص دهند نمازگزاران مساجد طی پنج ماه یک صحیفه سجادیه کامل را می‌خوانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم داشتن برنامه برای مساجد از سوی امامان جماعت اشاره کرد و گفت: تمام مباحث و برنامه‌ها را می‌توان در چشم انداز انداز مسجد در تراز اسلامی ترسیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: همراهی ارکان مساجد همچون هیات امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های بسیج مساجد با امامان جماعت در اجرای موفق چشم انداز مسجد تراز اسلامی تاثیرگذاراست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات