۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۲۴۸۵۴
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

رعایت مسائل تربیتی در محیط کار ضروری است

رعایت مسائل تربیتی در محیط کار ضروری است
عزیزی بر رعایت مسائل تربیتی در محیط کار تأکید کرد و گفت: باید از فرصتی که در محیط کار در اختیار داریم در جهت رشد و تربیت فردی و گروهی بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سمیه عزیزی، ظهر امروز، در برگزاری شورای فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه معصومیه خرم آباد، بر ضرورت رعایت مسائل تربیتی در محیط کار تأکید کرد و گفت: همکاران بخش مهمی از زمان و عمر خود را در محیط کار می گذرانند که باید از این فرصت برای رشد و تربیت فردی و گروهی بهره‌برداری ویژه صورت گیرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان با تشبیه دنیا، زندگی، محل‌کار و روابط‌ دوستانه به جاده ‌و‌ مسیر‌ حرکت افزود: صافی جاده همان عافیت‌ها و آسانی‌‌کار است که به همکاران آرامش می‌دهد و گاهی دست‌اندازهایی همانند گرفتاری‌ غیبت، تهمت و رنجیدگی خاطر، مسیر‌ همکاری را ناهموار و تلخ می‌کند که باید این چنین محیط‌ کاری را با میان‌بر‌ توبه، عذرخواهی و حلالیت شیرین کرد.

وی عنوان داشت: انجام وظایف و واجبات‌ شغلی همانند سربالایی ‌جاده، سنگین و گاه طاقت‌فرسا است و ارتکاب خطا و گناه و غفلت‌ از‌ موظفی‌ها و عدم توجه به درخواست ارباب‌رجوع، سراشیبی‌تند و خطرناکی است که باید از آن پرهیز کرد.

عزیزی بیان کرد: تراکم‌کاری، ابتلائات و آزمایش‌های فضای کار، همان گردنه‌های شغلی است که باید با احتیاط و با تجهیزات ایمان، بندگی، تجربه، تخصص و تعهد، به سلامت از آن عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب اولویت‌های کاری در ازدحام برنامه‌ها، مانند پلی راه گزینش و انتخاب را هموار می‌سازد.

عزیزی گفت: ابهامات و مسائل گنگ و نامفهوم محیط ‌کار، تونل‌های تاریک مسیر است که با بررسی خوشبینانه و مؤمنانه باید پشت سرگذاشت تا در پایان راه و در توقفگاه جاده کار و تلاش، حسابمان پاک باشد و با نوری الهی، پر از امید و همراه با برکت دنیوی و اخروی مواجه شویم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان عنوان کرد: در جاده پرتلاطم شغلی، توفیق انگیزه‌دهی، روحیه‌بخشی، همدلی و محافظت مؤمنانه از یکدیگر، نصیب همکارانی خواهد بود که بر اثر تربیت ‌و‌تهذیب ‌نفس، در فراز و اوج این جاده در حرکت‌ هستند و بابصیرت و مجاهدانه پیشرو و پیشران هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات