۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۱۶۲
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی نقش آفرین هستند

مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی نقش آفرین هستند
ابدالی پور با اشاره به اهمیت نقش مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی گفت: با استفاده از همه ظرفیت ها باید فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه استمرار پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد ابدالی پور، در بازدید از کتابخانه مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از نیازهای اساسی و اولویت امروز جامعه ایرانی است که باید در سطوح مختلف جامعه استمرار پیدا کند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سرانه مطالعه  از رویکرد های مهم کتابخانه های مساجد است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی بستر تحقق توسعه همه جانبه است.

ابدالی پور بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: برای  جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی باید برنامه ریزی و  از ظرفیت های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی دارند، گفت: رونق کتابخانه های مساجد موجب تقویت کتابخانه های کوچک و ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه کتابخانه های مساجد مردمی است و با توجه به نیازهای خاص جامعه به ویژه جوانان، مجموعه ‌سازی می شود، عنوان کرد: باید کتاب را در سبد خانوار نهادینه کنیم تا با ارتقا دانش و آگاهی مردم، آنان را در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان مصون ساخت.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات