۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۲۵۱۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

با جهاد تبیین از دین، انقلاب و نظام دفاع کنیم

با جهاد تبیین از دین، انقلاب و نظام دفاع کنیم
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در دوره آخرالزمان که جای معروف و منکر را با یکدیگر عوض می‌کنند باید با جهاد تبیین از دین، انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان ممتاز و نمونه دانشگاه کاشان، گفت: یکی از ملاک‌های ممتاز شدن در قرآن علم است.

وی جهاد فی سبیل الله را دومین ملاک ممتاز شدن دانست و اظهار داشت: خداوند مجاهدین را که برای دفاع از دین خدا حرکت کردند بر غیر مجاهدین که نشسته اند و تماشاگر هستند برتری داده است.

وی از تقوا به عنوان سومین ملاک ممتاز بودن نام برد و افزود: انجام واجبات خدا و ترک محرمات ملاک برتری در قیامت است و هرکس تقوای بیشتری داشته باشد برتری بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه هر چند ممتاز علمی ارزشمند است، اما اگر ممتاز علمی همراه با ممتاز جهادی و تقوا نباشد ارزشمند نیست، گفت: برای کسب هر سه امتیاز قرآنی علم و جهاد و تقوا باید تلاش کرد و اهتمام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از شهید چمران به عنوان یکی از کسانی نام برد که هر سه امتیاز قرآنی علم و جهاد و تقوا را با هم داشت و ادامه داد: شهید چمران از استاد دانشگاهی که بیش از ۱۶ نمره نمی‌داد نمره ۲۲ را گرفت.

وی افزود: شهید چمران یکی از پژوهشگران ناسا در آمریکا با حقوق زیاد بود، اما همه امکانات در آمریکا را رها کرد و برای مبارزه با اسرائیل به لبنان رفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام در وزارت دفاع منصوب شد و در حالیکه به سه ملاک قرآنی علم و جهاد و تقوا مجهز بود در دفاع از اسلام و نظام به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر مجهز شدن سه ملاک قرآنی علم و جهاد و تقوا، گفت: شیعه امام صادق(ع) باید از جمیع جهات ممتاز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به انواع جهاد اشاره کرد و از جهاد زبانی به عنوان یکی از مهمترین جهاد‌ها نام برد و اظهار داشت: در دوره آخر الزمان که جای معروف و منکر را با یکدیگر عوض می‌کنند باید با تبیین و جهاد زبان از دین و انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات