۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۲۵۶۸۵

اعلام زمان برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه

اعلام زمان برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه
زمان برگزاری مرحله استانی رشته های شفاهی و کتبی پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه اعلام شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، دبیر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه، از برگزاری مرحله شفاهی مسابقات استانی این جشنواره از ۲۴ آذر ماه تا ۵ دی ماه سال و مرحله کتبی در روز های ۸ و ۹ دی ماه خبر داد.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: با توجه به اتمام مرحله سطح سنجی مسابقات شفاهی جشنواره قرآن و عترت در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل، مرحله استانی این رشته ها از ۲۴ آذرماه لغایت ۵ دی ماه با شرکت بیش از ۴۰۰۰ نفر از خانواده های طلاب به صورت حضوری در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام شفیعی افزود: مرحله سطح سنجی مسابقات شفاهی این جشنواره طی بازه زمانی ۱۴ روزه و با سنجش ۸۵۳۷ نفر از داوطلبان از طریق تماس تلفنی و توسط داوران مجرب در سراسر کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۴۰۰۰ نفر موفق به حضور در مرحله استانی این دوره از مسابقات شدند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: آزمون های کتبی این جشنواره نیز در روز های ۸ و ۹ دی ماه سال جاری در رشته های صحیفه سجادیه، تفسیر و کتابخوانی و با شرکت ۶۸۸۴ نفر از خانواده طلاب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از ثبت نام تعداد ۸۰۳ نفر در رشته نقاشی این جشنواره خبر داد و گفت: رشته نقاشی پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه در مقاطع سنی ۳ تا ۱۵ سال و با موضوعات مختلف قرآنی و مبتلا به جامعه امروزی پیش بینی شده که ثبت نام کنندگان در این رشته تا پایان آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام شفیعی در پایان گفت: از رتبه های اول تا سوم مرحله استانی مسابقات شفاهی با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده طی مراسمی در هر استان تقدیر به عمل آمده و نفرات برتر این مسابقات نیز پس از تایید کمیته فنی ستاد جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

شایان ذکر است: این جشنواره به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه، سازمان دارالقرآن الکریم و نهادهای حوزوی با محوریت آموزش، مسابقه و محفل، با هدف ارتقای سطح آگاهی و به روز رسانی دانش و معلومات قرآنی خانواده های طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور اعم از ایرانی و غیر ایرانی برگزار می شود که جشنواره قرآنی ویژه خانواده طلاب جامعه الزهرا(س)، خانواده طلاب جامعة المصطفی العالمیه و خانواده طلاب اهل سنت بصورت مجزا و در زمان دیگری برگزار خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می شود.

ارسال نظرات