۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۲۵۷۱۶
حجت الاسلام دریاباری تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری دومین جشنواره پاسخ برتر

جزئیات برگزاری دومین جشنواره پاسخ برتر
معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات اسلامی در نشستی خبری به تشریح جزئیات برگزاری دومین جشنواره پاسخ برتر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی دریاباری معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات اسلامی در نشست خبری دومین جشنواره پاسخ برتر که امروز در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه برگزار شد، ابراز کرد: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بخش‌های متعددی دارد که با ۷ گروه علمی مختلف در کنار گروه رصدهای شبهه یابی درحال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: در این مرکز میزهایی تخصصی ایجاد کردیم که مسئله محور و موضوع محور بوده و بیش از ۱۴ میز تخصصی در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات اسلامی اظهار داشت: در دو سال اخیر بیش از ۶۰ نشست و ۱۴ مدرسه شبهه پژوهی برگزار کردیم و با ارتباط با استان های کشور درصدد هستیم تا به سوالات و اشکالات آنان پاسخگویی لازم داده شود.

وی در ادامه افزود: فعالیت های بین المللی یکی از کارهای مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه است که در این زمینه فعالیت‌های مختلفی درحال انجام می باشد و کارهای رو به رشد بسیاری در همه جهات داشته است.

حجت‌الاسلام دریاباری بیان داشت: هدف از تاسیس جشنواره برتر فراهم سازی گفتمانی فعال در شعبه پژوهی و پاسخگویی به روز، دقیق، موثر و همچنین ایجاد زمینه مناسب هم افزایی تجارب و اطلاعات علمی، ایده پردازی، اثربخشی و فرهنگ گستری رصد و پاسخ به شبهات و پرسش های دینی است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات اسلامی در ادامه افزود: مخاطب ما در این جشنواره مخاطبان مختلفی است و در زمینه های مختلف اعم از ادبیات و فعالان عرصه فرهنگی از مخاطبان مختلفی تشکیل شده است.

وی بیان داشت: دومین جشنواره پاسخگویی به شبهات در قالب های شش گانه لحاظ شده است که عبارتند از قالب های علمی، ادبی، چندرسانه‌ای، تجسمی، بین الملل و بخش ویژه که پاسخگویی به شبهات نسل جدید است.

حجت‌الاسلام دریاباری با اشاره به تفاوت دومین جشنواره پاسخ برتر با جشنواره اول اظهار داشت: دومین جشنواره پاسخ برتر از سه جهت با جشنواره شماره اول تفاوت دارد و آن اینکه در جشنواره دوم مخاطبان ما توسعه پیدا کرده و شامل دانشگاهیان نیز می شود و علاوه بر آن قالب بین الملل نیز به آن اضافه شده و بخش ویژه پاسخگویی به شبهات در آن گنجانیده شده است.

ارسال نظرات