۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۲۵۹۹۰
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

امر به معروف و نهی از منکر اکسیژن بقای یک ملت است

امر به معروف و نهی از منکر اکسیژن بقای یک ملت است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر اکسیژن بقای یک ملت است و نابه هنجاری های جامعه محصول تسامح و تساهلی افرادی است که به وظیفه خود عمل نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه 104 آل عمران که می فرماید «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» اظهار داشت: تمام فراز و نشیب های یک جامعه متکی به معروف و زوال آن از ناحیه منکر است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی از لوازم انسجام در اجتماع و جامعه است که این دو عنصر قرآنی موجب می شود تا جامعه را به بالندگی، پیشرفت و توسعه برساند.

وی در ادامه افزود: ملتی که از امر به معروف بیزاری بجوید، در واقع در آغوش شیطان فرو رفته است و اندیشه جامعی که در حصار افکار شیطانی قرار بگیرد، دوای آن تذکر، امر به معروف و نهی از منکر است و خواص جامعه باید دست بالا زده و از فرو کردن سر خویش در برف پرهیز کنند و بدانند در چنین جامعه ای اگر بخواهند به صورت کبک گونه عمل کنند، اهداف جامعه در زوال قرار خواهد گرفت و به اهداف نخواهیم رسید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر اکسیژن بقای یک ملت است و ملت های مسلمان با درس آموزی از کلاس های نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به این پندار حقیقی دست یافته‌اند که هر جا سقوط کردند با امر به معروف و نهی از منکر فاصله گرفته و در هر کجا به سعود دست پیدا کرده‌اند، امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه رایج بوده است.

وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر فرازی جاودانه در وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی دارد و دشمنان انقلاب اسلامی همیشه از آمران به معروف و ناهیان از منکر به بدگویی و یاوه گویی علیه آنان عادت داشتند و سربازان فداکار و عاملان احکام شریعت هرگز با هیاهوی رسانه های بیگانه از میدان مهم امر به معروف و نهی از منکر خارج نخواهند شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید از کودکی فرزندان خود را با واژگان دینی آشنا کنیم و جهاد تبیین در این مسیر را سرآغاز یک جریان هدفمند و حرکت هوشمندانه در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه افزود: امروز انقلاب اسلامی توسط بزرگ آمر به معروف و نهی از منکر که حضرت امام خمینی (ره) است به وجود آمده است و استمرار آن توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با حرکتی توفنده علیه دشمنان و با مهر و مهربانی برای دوستان، حیات خود را ادامه می‌دهد و انقلاب اسلامی حاصل امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی پیشنهاد، نهی از منکر و انتقاد که باید برای خدا انتقاد و پیشنهاد کنیم و تمام آحاد مردم جامع در برابر پدیده گناه مسئول هستند و باید با ناشران بزهکاری با جدیت برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان اظهار داشت: نابهنجاری های جامعه محصول تسامح و تساهلی است که افراد به وظیفه خود عمل نکرده اند.

ارسال نظرات