۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۲۶۵۱۳
حجت الاسلام والمسلمین قمی مطرح کرد؛

عمل به وصیت نامه شهدا، راه عبور از مشکلات/ شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی

عمل به وصیت نامه شهدا، راه عبور از مشکلات/ شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی
مازندران - رییس سازمان تبلیغات اسلامی، عمل به وصیت نامه شهدا را راهی برای عبور از سختی ها و مشکلات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) ساری، از شهدا به عنوان مظهر قدرت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: شهدای عزیز همچنین مظهر قدرت حضرت علی(ع) حضرت فاطمه(س) بوده اند.

وی با بیان این که شهدا با گذشتن از همه هستی و جان شیرین خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند، گفت: امنیت و آرامش امروز کشورمان، مدیون ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهدا است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) نیز با بصیرت از حق و حقیقت دفاع کردند، افزود: شهدا نیز با الگو قراردادن این بانوی با عظمت اسلام، قاطعانه از نظام اسلامی دفاع و حراست کردند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: اگر وجود انسان زهرایی باشد به شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این که همه شهدا علی اکبرهای حضرت امام راحل بودند، ادامه داد: شهدا از شمع حیاتشان گوهر شب چراغ ساخته‌اند و چراغ هدایت ما شده‌اند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان یک عارف بزرگ و انسان دانا که از مرزهای عصمت پیش رفته است ضمن ستایش شهدا بر ضرورت مطالعه وصیت نامه شهدا تأکید و سفارش داشته اند، گفت: شهدای عزیز با قرار گرفتن در این مسیر نورانی و الهی یک شنبه راه صد ساله را طی کردند.

وی با اشاره به این که شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان خواهد بود، تصریح کرد: پیکر شهدا امیدبخش است و تشییع پیکرهای مطهر این عزیزان دارای پیام است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید براین که امروز وظیفه داریم بر آن عهدی که با شهدا بستیم با قدرت بمانیم و بیاستیم، ادامه داد: همه ما در برابر وصیت نامه شهدا مسؤولیت داریم و باید به آن عمل کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، توجه به مسأله حجاب را یکی از مسائل مورد تأکید شهدا در وصیت نامه هایشان دانست و تصریح کرد: وظیفه داریم به وصایای شهدا با دقت عمل کنیم.

وی با تأکید براین که باید با عمل به وصیت نامه شهدا از سختی ها و مشکلات عبور کنیم، افزود: نباید در برابر خباثت هایی که مانع پیشرفت و رسیدن ملت ایران به قله ها می شود کوتاه بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره به دنبال رشد و تعالی همه جانبه است، تصریح کرد: این ملت هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده بلکه همه توان و تلاشش در جهت توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید براین که وظیفه مدیران و مسؤولان در برابر عمل به وصیت نامه شهدا بسیار سنگین است، افزود: هر مسؤولی در نظام اسلامی کج روی و کوتاهی کند، حق آن است که با چنین فردی برخورد شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت بزرگ ایران به متکب شهدا، امام راحل و حاج قاسم امید بستند، گفت: همان طور که امام راحل نیز فرمودند عشق به شهادت از علائم ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی همچنین به نقش برجسته جوانان در پیشرفت و توسعه امروز کشور اشاره کرد و با بیان این که کوتاهی نسبت به این نسل پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه‌های هشتادی و هفتادی انقلاب را به اوج می‌رسانند و بسیاری از آنها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که در شرایط سخت امروز کشور باید ضمن صبور بودن همه به وظایف خود عمل کنند، بیان داشت: تکریم و پاسداشت از شهدا وظیفه همه ما است و باید به آن عمل کنیم.

گفتنی است، همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، مردم مومن و متدین شهر ساری با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر ۱۴ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری، با آنان وداع کردند.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی، با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین همه شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای گمنام به مرثیه سرایی پرداختند و اشک ماتم ریختند.

در این مراسم مردم مازندران بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و نشان دادند که شهدا را فراموش نکرده و راهشان را همواره ادامه می دهند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات