۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۶۵۹۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پیشگیری از آسیب های پنهان فرهنگی از رسالت های شورای حل اختلاف است

پیشگیری از آسیب های پنهان فرهنگی از رسالت های شورای حل اختلاف است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به تلاش پنهانی دشمن برای گسترش آسیب های فرهنگی گفت: پیشگیری و رفع آثار سوء آسیب های پنهان فرهنگی رسالت شورای حل اختلاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با اعضای شوراهای حل اختلاف مرکز استان گفت: شوراهای حل اختلاف در تحکیم خانواده، ایجاد پیوند میان خانواده‌ها و اقشار مختلف و ایجاد استحکام امت اسلامی مفید و تاثیزگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه از هم گسستگی خانواده ها و طلاق برای جامعه آسیب‌زا بوده و پیامدهای ناگواری به همراه دارد، افزود: بخش های مهمی از آسیب های اجتماعی در اثر همین گسسته شدن خانواده هاست.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیز قضیه صلح و سازش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: آنچه در این فرهنگ وجود دارد، باید در جهت تقویت امت اسلامی و تحکیم خانواده تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه خطر آسیب هایی چون گرفتار شدن در باندهای تبهکاری، اعتیاد، ناتوانی در ادامه تحصیل در کمین فرزندان اینگونه خانواده‌هاست، گفت: باید جلوی این آسیب ها گرفته شود.

وی عنوان کرد: کاری که شما شوراهای حل اختلاف در راه آن گام برمی‌دارید کاری مجاهدانه و فداکارانه  است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در وجود شوراهای حل اختلاف برکات و مزایای زیادی پائین بودن هزینه‌های رسیدگی به دعاوی، عدم وجود تشریفات مرسوم، عدم وجود اطالۀ دادرسی است که سبب می شود قبل از آنکه تصمیم به جدایی در بین دو طرف جدی‌تر و عمیقتر شود، کدورت‌ها و حالات روانی که زن و مرد نسبت به یکدیگر دارند التیام بیشتری یابد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده  باید کار رسانه‌ای بیشتری صورت گیرد، گفت: باید مراقب تاثیرات مخرب برخی کارهای پنهان ضد فرهنگی که برخی از روی غفلت و برخی از روی برنامه‌ریزی دشمن است، بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: در آسیب‌های پنهان و مخرب فرهنگی نیز چنین اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد که از چشم ما پنهان است ولی دشمنان برای آن برنامه ریزی و آن را بصورت پنهان اجرا می‌کنند و تنها بعد از یکسری اتفاقات ما متوجه این آسیب های پنهان می‌شویم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات